امام حسن عسکری (ع) جامعه اسلامی را برای زندگی در فضای مهدوی آماده کرد

اردبیل-ایرنا -مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امام حسین عسکری(ع) زمینه ورود شیعیان به دوران غیبت امام معصوم(ع) را فراهم ساخت و جامعه اسلامی را برای زندگی در فضای مهدوی آماده کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام حسن عسگری (ع)، افزود: حضرت امام حسن عسگری(ع)، همچون پدران بزرگوارش عابدترین فرد زمان بوده و فضایل اخلاقی و کمالات معنوی آن امام همام علاوه بر شیعیان، عموم مسلمین و حتی دشمنان اهل بیت(ع) را نیز به تعظیم واداشته بود.

وی سیره امام حسن عسگری (ع) را، تجلی فضایل اخلاقی، صبر و مجاهدت دانست و اظهار کرد: حضرت امام حسن عسگری (ع) شیعیان واقعی اهل بیت (ع) چنین معرفی کرده است "شیعیان علی (علیه السلام) کسانی هستند که خداوند آنها را در جایی که نهی کرده نمی‌بیند و در جاهایی که خواست خدا می‌باشد غایب نمی باشند و به آنچه امر کرده عمل می‌کنند و شیعه علی (ع) در تکریم و احترام برادران مؤمن خود به علی (ع) اقتدا می‌کنند".

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: حیات سیاسی و اجتماعی امام حسن عسگری (ع) به علت شرایط خاص سیاسی و خفقان حکومت عباسی، نقطه عطفی در تاریخ شیعه محسوب می‌شود، چرا که ایشان در چنین شرایطی زمینه ورود شیعیان به دوران غیبت امام معصوم(ع) را فراهم ساخت و جامعه اسلامی را برای زندگی در فضای مهدوی آماده کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده تقویت و توجیه سیاسی عناصر تاثیرگذار شیعه را از مهمترین کوشش ها و تلاش های علمی ، فرهنگی حضرت امام حسن عسگری (ع) برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همچنین گفت: تلاش‌های علمی، ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان، فعالیت‌های سری سیاسی، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت و توجیه سیاسی عناصر مهم شیعه و آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت از جمله برکات دوران امامت حضرت امام حسن عسگری (ع) است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه به مسائل اخیر در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امروز وجدان بشریت به درد آمده و خروش جهانی علیه رژیم اسرائیل آغاز شده است.

وی افزود: اسرائیل نابود شدنی است و امیدواریم با وحدت مسلمانان، این رژیم غاصب صهیونیست هر چه زودتر از صحنه جهانی حذف و محو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha