۱۰۱ روستا در استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۱۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

جعفر مُطلب‌زاده، روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات از محل بودجه «خدمات عمومی اجباری روستایی» (USO) انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت ادامه داد: با احداث یک سایت توسط اُپراتور ایرانسل و ارتقای فناوری ۲ سایت توسط اُپراتور همراه اول از محل بودجه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) بیش از ۷۰۰ نفر از جمعیت روستایی استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۲۳۲ خانوار استان با پوشش جمعیتی ۷۱۳ نفر با احداث و ارتقای سه سایت روستایی از طریق فناوری نسل سوم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

وی اضافه کرد: با احداث و ارتقای این سایت‌ها، روستاهای «آب گرمک» و «رودآباد» در شهرستان سمیرم، «مهرآباد» در شهرستان اردستان و «جوی آباد» در شهرستان نایین در استان اصفهان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مُطلب‌زاده خاطرنشان کرد: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است؛ نزدیک به ۹۰۰ روستای این استان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

از چند سال قبل، توسعه اینترنت روستایی و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار دولت‌ها قرار گرفت و وزارت ارتباطات دولت سیزدهم نیز در ۲ سالی که از استقرار آن می‌گذرد توانست بیش از پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار را به اینترنت متصل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha