۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85269469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جبران باسیل: تاکید بر حق دفاع لبنان از خود/وظیفه ما حمایت از فلسطین است

تهران-ایرنا- رهبر جریان آزاد ملی لبنان در سخنانی درباره حملات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور تاکید کرد که لبنان حق دفاع از خود برابر این تجاوزات را دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری ملی لبنان، «جبران باسیل» رهبر جریان آزاد ملی لبنان پس از دیدار با نبیه بری در این باره تاکید کرد: وظیفه ما این است که در کنار ملت فلسطین باشیم زیرا در معرض یک کشتار انسانی قرار گرفته‌اند که تاریخ شاهد آن بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین لبنان حق دفاع از خود برابر هرگونه تجاوز اسرائیل را دارد. ما همچنین باید بگوییم ما نمی‌خواهیم لبنان به سمت جنگی کشانده شود که تمایلی به شرکت در آن ندارد.

باسیل اظهار داشت: درباره همه موضوعاتی که در دیدار با نبیه بری مطرح شد، تفاهم وجود دارد و این تفاهمات به معنای وحدت ملی و حفاظت از لبنان بود.

باسیل تاکید کرد: لبنان تنها در صورتی به جنگ کشیده خواهد شد که دشمن اسرائیلی به ما حمله کند، در این صورت مجبور خواهیم شد از خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: هیچ کس خواهان جنگ نیست و ما به عنوان ملت لبنان تلاش خواهیم کرد تا این اتفاق نیفتد، اما این بدان معنا نیست که اجازه دهیم اسرائیلی‌ها به ما حمله کنند.

حزب‌الله لبنان طی روزهای اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این شهر، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی روزهای گذشته مناطق مرزی لبنان را هدف حملات توپخانه ای قرار داده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

طوفان الاقصی در حالی وارد هفدهمین روز خود شده که بمب افکن های رژیم صهیونیستی بدون وقفه بمباران مناطق مسکونی و درمانی غزه را ادامه می دهند، اما تا این ساعت نظامیان صهیونیست نتوانسته اند وارد غزه شوند، چرا که به خوبی می دانند که ورود به غزه یعنی ورود به کمینگاه و باتلاق، که خروج از آن به این راحتی‌ها ممکن نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha