۲ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85268789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه لبنانی: حزب‌الله جهان عرب را به حرکت درآورد/ شیعه و سنی علیه رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- رسانه لبنانی نوشت: از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی به ویژه با نقش آفرینی حزب الله در جبهه جنوب لبنان، برخی از شرکت کنندگان در تظاهرات کشورهای عربی از «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان خواستند که تل آویو را هدف قرار دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رسانه لبنانی النشره در گزارشی با عنوان«حزب الله رژیم های عربی را در تنگنا قرار داد و احساسات ملت‌ها را تحریک کرد؛ شیعه و سنی علیه اسرائیل»، آورده است: هنگامی که حزب الله شکل گرفت، نگاهش به آزادسازی سازی فلسطین بود و در قاموس آن نبود که تماشاگر اوضاع کنونی غزه باشد و شاهد محقق شدن طرح کوچاندن ساکنان غزه به مصر و اردن و نابودی مقاومت فلسطین که رکن اساسی آن حماس است.

از نگاه حزب الله، نبرد آزادسازی فلسطین بر دوش یک طرف نیست و همه جهان عرب به ویژه ملت‌های عربی باید وارد میدان شوند.

از دیدگاه حزب الله کافی است که ملت‌های عربی به دولت‌های خود فشار بیاورند تا پرونده راکد فلسطین به جریان بیفتد و حزب الله اهتمام زیادی به این موضوع دارد، هرچند برخی تظاهرات، حرکت‌های مردمی و تحصن ها را کارآمد نمی‌دانند؛ اما برخی دیگر بر این باورند که اهمیت آن از اقدامات نظامی کمتر نیست.

این رسانه با اشاره به ورود نیروهای «فجر» وابسته به جماعت اسلامی لبنان به عرصه جنگ با رژیم صهیونیستی با هماهنگی حزب الله لبنان می نویسد: این عملیات بیانگر این است که نبرد با اسرائیل فقط نبرد شیعی نیست، بلکه نبرد عربی است و همانطور که حزب الله به آن اهتمام دارد، اهل تسنن و مسیحیان هم دخیل هستند و این از این نظر مهم است که طی سال‌های گذشته به دنبال تصویرسازی از حزب الله بودند که حزبی شیعی با رویکرد ضدسنی است واین نگاهی بود که از سوی برخی رژیم های عربی دنبال شد.

النشره می افزاید: از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی به ویژه با نقش آفرینی حزب الله در جبهه جنوب لبنان، برخی از شرکت کنندگان در تظاهرات کشورهای عربی از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان خواستند که تل آویو را هدف قرار دهد. از نگاه این افراد، جبهه جنوب لبنان تنها جبهه ای است که اقدام مفید نظامی از آن انجام می شود یا حداقل از این حیث که اسرائیل را مشغول می کند تا با خیال راحت نتواند روی غزه متمرکز شود. اقدامات حزب الله مجددا آن را در کانون توجه جهان عرب و رژیم های عربی را در تنگنا قرار داده است. در فلسطین شیعه ای وجود ندارد و فقط اهل تسنن هستند، پس چرا رژیم های عربی کاری برای آنها انجام نمی‌دهند؟

این رسانه آورده است: تل آویو خیلی سریع می‌توانست که وارد جنگ تمام عیار علیه غزه از زمین و هوا و دریا شود؛ اما در روز دوم عملیات طوفان الاقصی، حزب الله منطقه را در برابر محاسبات پیچیده قرار داد که جبهه جنوبی آرام نخواهد نشست و خطوط قرمزی در برابر اسرائیل قرار گرفت که نمی‌تواند از آن عبور کند به ویژه که حامی اصلی تل آویو یعنی آمریکا از آن خواست که به سمت درگیری با حزب الله نرود. از این رو جدای از همه دلایلی که اسرائیل برای توجیه تعویق حمله زمینی می کند؛ اما علت اصلی را می توان نگرانی بابت شکست در داخل غزه یا گسترش جنگ با لبنان دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha