آثار دوران دفاع مقدس به دانش مکتوب تبدیل شود

یزد - ایرنا - جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ارزش‌های والای دوران هشت سال دفاع مقدس برای ماندگاری و انتقال به مردم و جوانان باید تبدیل به دانش مکتوب شود.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ "نبی سهرابی" روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از دانش‌نامه دفاع مقدس استان یزد افزود: تبدیل آثار و خاطرات دوران هشت سال مقدس به دانش مکتوب موجب حفظ و نگهداری بهتر و انتقال آن به نسل آینده شده و قابل استفاده برای محققان و عموم علاقه مندان است.

وی با قدردانی از اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولان اجرایی استان یزد گفت: تهیه و انتشار دانش‌نامه دفاع مقدس یکی از بهترین و متقن‌ترین روش‌ها برای انتقال آثار و ارزش‌های والای آن دوران حیاتی برای عموم مردم و نسل جوان است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه بهره‌برداری لازم از ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس در گام دوم انقلاب برای تکمیل زیرساخت‌های تمدن اسلامی ضروری است گفت: انتشار دانش‌نامه‌های دفاع مقدس گامی ضروری برای تحقق اهداف عالیه نظام و انقلاب اسلامی است که در استان یزد انجام شد.

وی یادآور شد: دانش‌نامه دفاع مقدس دارای کاربردهای مختلف بنیادی در حوزه‌های تاریخی است که موجب جلوگیری از فراموشی ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس همچنین ممانعت جدی از تحریف آن است و باید در کشور برای تهیه آن اقدام شود.

همچنین رئیس مرکز تاریخ جامع و دانش‌نامه استانی دفاع مقدس کشور گفت: انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ سال را پشت سر گذاشته و بیانیه گام دوم نیز منشوری برای استقرار انقلاب در دهه‌های آینده است که نیازمند یک جریان ارزشمند و جدی برای تحقق اهداف هستیم و بهترین راه آن است که از گنجینه دفاع مقدس درست استفاده شود.

آثار دوران دفاع مقدس به دانش مکتوب تبدیل شود

سردار سرتیپ دوم پاسدار "ناصر باباخانی" افزود: دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم و بی‌پایان می‌تواند همه نیازهای انقلاب اسلامی را برای تداوم خود تولید کند و این گنجینه عظیم در اختیار ما قرار دارد که برای همه نسل‌ها هر آنچه نیاز به تداوم مسیر داریم کشف و بهره برداری کنیم.

نخستین دانش‌نامه دفاع مقدس کشور در ۹۰۰ صفحه در راستای معرفی نقش اقشار مختلف مردم استان یزد در دفاع مقدس شامل سه بخش اصلی شامل شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیا و فرهنگی و اجتماعی است که با دقت مطالب تهیه و تدوین شده است.

براساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

استان یزد ۵۰ هزار رزمنده بسیجی دارد و ۳۰۰ هزار نفر عضو تشکل‌های مختلف بسیج هستند.

این استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha