واگذاری ۱۵ پروژه وزارت نیرو به خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: وزارت نیرو برای عبور از پیک مصرف تابستان سال آینده، ۹ اقدام شامل اجرا و تکمیل ۱۵ پروژه را به این شرکت محول کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ چهارشنبه در کمیته اجرایی پروژه‌های این شرکت با اشاره به عبور موفق از پیک مصرف ۱۴۰۲ تصریح کرد: وزیر نیرو برای آماده‌سازی شبکه برای عبور از پیک مصرف تابستان آینده، ۱۸۰ اقدام در خصوص پروژه‌های مهم به شرکت‌های تابعه وزارت نیرو ابلاغ کرده است.

وی افزود: از این تعداد ۹ اقدام شامل آغاز عملیات اجرایی و تکمیل ۱۵ پروژه مربوط به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.

دشت بزرگ ادامه داد: توسعه پست‌های ۱۳۲ کیلوولت کارون و خزامی در اهواز، احداث پست های ۴۰۰ کیلو ولت ایثار و خطوط ارتباطی آن در امیدیه، ۱۳۲ کیلوولت شاهد و خطوط ارتباطی آن در بهبهان، ۱۳۲ کیلوولت میان‌آب و خط ورودی در شوشتر، پست موبیل سبحان و خط ورودی در دشت‌آزادگان و اجرای طرح دائم پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک، از جمله پروژه‌های ویژه و ابلاغی وزارت نیرو است که باید قبل از آغاز پیک تابستان ۱۴۰۳، پیگیری و وارد مدار شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان توضیح داد: با توجه به کاهشی شدن بار مصرف شبکه برق خوزستان، آماده‌سازی شبکه برق انتقال و فوق توزیع ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در راستای ماموریت‌های ویژه وزارت نیرو و نقاطی از شبکه نیازمند تقویت به سرعت آغاز شده که تا شروع پیک مصرف جدید، شبکه به حداکثر آمادگی برسد و نقاط آسیب‌دیده ترمیم شوند.

بر اساس این گزارش شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha