امیرنیا: انقلاب و آرامش امروز ما مرهون خون شهداست

تهران- ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: آرامشی امروز ما و انقلاب اسلامی مرهون خون مطهر شهداست و باید این راه را ادامه دهیم تا شرمنده‌شان نشویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اصغر امیرنیا امروز چهارشنبه -۳ آبان ماه- در آیین غباروبی از مزار داریوش گودرزی‌کیا از شهدای رسانه که با حضور جمعی از کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، بیان کرد: شهید گودرزی‌کیا از همکاران بسیار خوب و هنرمندی بود که عمر شریف خود را برای تحقق آرمان های امام راحل گذاشت.

وی افزود: هدف شهدای رسانه ثبت دلاورمردی‌های رزمندگان و دیگر شهدا بود و وظیفه ما استمرار هدفی است که این عزیزان داشتند، باید یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم و طوری فرهنگ‌سازی کنیم که دیگران احترام ویژه‌ای برای شهدا قائل شوند که همانا ادامه راه‌شان است.

امیرنیا گفت: این شهدا هم امامزادگان عشق هستند و این برای کسانی که به یقین رسیده‌اند قابل درک است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران افزود: ترویج خوبی می‌تواند بر روی دیگران تاثیر جدی داشته باشند تا آنها هم این مسیر راه ادامه دهند. ان شاءالله دعاهای اینها باعث شود که راه‌شان را ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آرامشی که ما امروز داریم و انقلاب اسلامی مرهون خون مطهر شهداست و باید این راه را ادامه دهیم تا شرمنده‌شان نشویم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شهید گودرزی‌کیا گفت: امیدواریم بچه‌های شهید گودرزی‌کیا راه این شهید و آنچه می‌خواسته ادامه دهند.

امیرنیا تصریح کرد: همانگونه که سردار شهید قاسم سلیمانی که یکی از نخبگان جنگی و افتخار اسلامی کشور بودنو مطرح می‌کنند که فرزندان شهدا زیر تابوت مرا بگیرند، شهید گودرزی‌کیا هم هنرمندان وصیت خود را نوشت.

امیرنیا: انقلاب و آرامش امروز ما مرهون خون شهداست


احترام گذاشتن اساس زندگی شهید گودرزی بود

همسر شهید داریوش گودرزی‌کیا هم در این آیین گفت: شهید گودرزی‌کیا خانواده دوست بود و احترام گذاشتن به خانواده اساس زندگیش و پدر و مادر اولویت او بود.

مهناز رضایی افزود: آنچه که در وصیت‌نامه شاید چشمگیر بود این است که نوشته بود خدایا مرا به غلامی غلامان فرزندان شهدا بپذیر.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی هم گفت: ترویج شهادت وظیفه همه ماست و چه خون‌هایی که در این راه ریخته شد.

فاطمه ‌نوری‌ جهانگرد افزود: دعاهای شهید گودرزی‌کیا است که با تمام سختی‌ها توانست منجر به پیشرفت فرزندان این شهید شود.

داریوش (کریم) گودرزی کیا (زادهٔ ۲۵ بهمن ۱۳۲۵) در روستای اناج از توابع شهرستان اراک دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۵ به استخدام خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) درآمد و به عنوان عکاس این خبرگزاری مشغول به کار شد و از سال ۱۳۶۰ عکاسی را از جبهه‌ها آغاز کرد، همچنین عضو گروه تلویزیون جهاد سازندگی شد.

شهید داریوش گودرزی‌کیا در ایام فعالیت خود در حرفه عکاسی موفقیت‌هایی نیز کسب کرد. او برنده لوح "دست خط زرین حضرت امام (ره)"، دیپلم افتخار و سکه‏ یادبود به عنوان برگزیده‏ بخش عکاسی از مجتمع هنر و ادبیات دفاع مقدس در سال ۱۳۶۷ است.

شهید داریوش گودرزی‌کیا در ۲۹ مهر ۱۳۶۳ در اثنای جنگ تحمیلی در عملیات عاشورا و در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید و نامش به عنوان نخستین عکاس شهید دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha