جبلی: آیین‌نامه حق پخش تلویزیونی را با همکاری وزارت ورزش تصویب می‌کنیم

تهران - ایرنا - رئیس رسانه ملی از تصویب آیین‌نامه حق پخش تلویزیونی با همکاری صداوسیما و وزارت ورزش در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت و در پاسخ به خبرنگار ایرنا در مورد حق پخش تلویزیونی گفت: حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی، به تصویب مجلس در برنامه هفتم رسید اما پیشنهاد مشترک صداوسیما و وزارت ورزش نبود.

وی در این‌باره افزود: امیدواریم بتوانیم آیین‌نامه مربوطه را با همکاری وزارت ورزش، در دولت تصویب کنیم. 

جبلی ادامه داد: پیشنهاد سازمان صداوسیما درباره حق پخش مسابقات داخلی این بود که همان‌طور که دولت، حق پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی خارجی را به ما پرداخت می‌کند و ما هم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم، همین کار را برای برنامه‌ها و مسابقات داخلی انجام دهیم.

رئیس رسانه ملی افزود: به بیان دیگر، ابتدا باید حق پخش برنامه‌ها و مسابقات داخلی مشخص شود، سپس، دولت آن را به سازمان صداوسیما پرداخت کند و در نهایت ما آن برنامه‌ها و مسابقات را با همکاری وزارت ورزش و جوانان، در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: البته این پیشنهاد هنوز در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مورد موافقت قرار نگرفته است اما مصوب شد تا ۶ ماه بعد از تصویب و ابلاغ نهایی برنامه هفتم توسعه، صداوسیما آیین‌نامه اجرایی این کار را بنویسد و در دولت به تصویب برساند.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: ما حتما در آن مقطع زمانی هم بر پیشنهاد تصویب‌نشده‌مان تاکید خواهیم کرد. حق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها مسلما باید پرداخت شود اما حالا که تامین منابع ریالی حق پخش طبق پیشنهاد ما انجام نشد، باید تمهیدات دیگری برای تامین منابع اندیشیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha