میزان رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه‌های اجرایی ارزیابی می‌شود

تهران- ایرنا- طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، سرعت ارائه خدمات و میزان الکترونیکی شدن آن و میزان رضایتمندی مردم از دستگاه‌های ارائه دهنده به صورت سالیانه ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی روز چهارشنبه (سوم آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (الف) ماده (۱۱۰) لایحه به تصویب نمایندگان رسید و بند (ب) این ماده با پیشنهاد محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان و رای نمایندگان از لایحه حذف شد.

در ماده ۱۱۰ این لایحه آمده است: به منظور ارتقای نظام مدیریت عملکرد، مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان، مدیریت و کارکنان، مطابق مصوبه هیأت وزیران که حداکثر ظرف ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون ابلاغ می شود در وزارتخانه‌ها، شرکت‌های دولتی و مؤسسات دولتی زیرمجموعه قوه مجریه اقدامات زیر انجام می پذیرد:

الف- بر اساس شاخص‌های سنجش کیفیت خدمات، قیمت تمام شده خدمات، سرعت ارائه خدمات و میزان الکترونیکی شدن خدمات و همچنین میزان رضایتمندی مردم از دریافت خدمات، تمامی دستگاه‌های ارائه دهنده خدمت را (نظیر خدماتی آموزشی، بهداشتی و درمانی، بهزیستی، کشاورزی، بانکی، مالیاتی، ثبت احوال، ثبت اسناد) به تفکیک سطوح ملی و استانی به صورت سالانه ارزیابی و بر اساس نمره، رتبه بندی کند و گزارش آن را حداکثر تا پایان خرداد سال بعد، به صورت شفاف، ضمن ارائه به رئیس جمهور، به اطلاع مردم برساند. دستگاه های اجرائی و واحدهای استانی که جزو ۱۰ درصد بالای رتبه بندی قرار می گیرند مورد تشویق و در مورد ۱۱۰ درصد انتهایی، مورد برخورد انضباطی قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha