۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85270387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب پزشک معضل اساسی سازمان پزشکی قانونی است

۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85270387
جذب پزشک معضل اساسی سازمان پزشکی قانونی است

زنجان. - ایرنا- معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت: در زمان حاضر جذب پزشک یکی از معضلات این سازمان بوده که به دلیل محدودیت در میزان پرداخت‌ها و مزایا ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر حسین مهدوی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران پزشکی قانونی استان، افزود: با وجود اقدامات انجام گرفته برای افزایش میزان پرداختی ها همچنان شکاف بین درآمد بخش خصوصی و دولتی وجود دارد که یک تهدید برای فعالیت پزشکان در این سازمان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته محدودیت هایی در خصوص پرداخت فوق‌العاده خاص به پزشکان سازمان وجود داشت که‌ امروزه تا حدودی بهبود یافته است.

مهدوی با تاکید بر اینکه تورم و مسایل اقتصادی، مشکلاتی را برای فعالیت پزشکان در این سازمان ایجاد کرده است، افزود: هرچند تلاش ها و تشویق هایی برای ماندگاری پزشکان در پزشکی قانونی انجام گرفته اما شرایط بهتر در بخش خصوصی مانع این کار شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص وضعیت اعتبارات این سازمان نیز گفت:بخش بزرگی از بودجه ادارات پزشکی قانونی به صورت استانی‌ است و سازمان پزشکی قانونی کمک جزیی به آنها می کند.

وی یکی از مهمترین بخش‌های سازمان پزشکی قانونی را حوزه آموزشی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: تلاش این حوزه آن است که در جهت ارتقای کیفیت نظرات کارشناسی سازمان و صدور آرای دقیقتر در محاکم قضائی اقدام کند.

این مسوول با بیان اینکه شعار پزشکی قانونی نهضت خدمتگزاری به مردم است، گفت: این سازمان تکالیفی برعهده دارد که در راستای خدمت رسانی بهتر و تحقق آنها تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه همکاران سازمان پزشکی قانونی با توجه به شرایط اقتصادی کشور از هیچ کاری برای خدمت به مردم مضایقه نمی کنند، اضافه کرد: محدویت های منابع، خدشه ای بر نحوه خدمات رسانی پزشکی قانونی وارد نکرده است.

مهدوی با اشاره به آزمایشگاه پزشکی قانونی زنجان، افزود:‌ این آزمایشگاه به لحاظ تجهیزاتی مشکل خاصی ندارد و نمونه های استان به استانی دیگر ارسال نمی شود که این کار در کاهش اطاله دادرسی بسیار اثرگذار است.

در پایان این مراسم از خدمات یک و نیم ساله بابک غیاثی مدیرکل پیشین پزشکی قانونی زنجان تقدیر و مهرشاد طهماسبی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha