تسهیلات برای خرید اتوبوس و وَن اعطا می‌شود

اصفهان-ایرنا-معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: دولت سیزدهم اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان جاده ای را فراهم کرده است و متقاضیان واجد شرایط می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید اتوبوس و وَن با کف سهم تسهیلات ۵۰ درصد قیمت برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا شهرکی ثانوی عصر چهارشنبه در چهل و دومین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل جاده ای کشور در بخش حمل و نقل مسافر در تالار شهروند اصفهان ضمن محکومیت کشتار مردم بی دفاع غزه افزود: متقاضیان واجد شرایط می توانند ۷۰ درصد قیمت وَن و یا ۶۰ درصد قیمت اتوبوس را بصورت وام با بهره ۹ درصد دریافت کنند و برای این منظور با ۱۳ مجموعه تولیدی اتوبوس و وَن تفاهم نامه منعقد شده است البته این تسهیلات به اتوبوس های وارداتی نیز تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: صنعت حمل و نقل جاده ای، یک صنعت استراتژیک است که نقش موثری در توسعه و رُشد اقتصادی کشورها و تاثیر مستقیم بر بسیاری از زمینه ها از جمله گردشگری دارد و در اقتصاد کلان یک مولفه تاثیر گذار است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: زمانبندی ارایه خدمت، دسترس پذیری و عادلانه بودن هزینه خدمات در صنعت حمل و نقل جاده‌ای بعنوان یک زمینه اقتصادی بسیار مهم، سهم زیادی در اقتصاد حمل و نقل دارد.

وی یادآور شد: مدیریت حمل و نقل جاده ای می بایست مبتنی بر برنامه ریزی کلی حمل و نقل کشور باشد و تخصیص صحیح منابع، بهینه سازی‌ها، ارتقا ناوگان و کم کردن هزینه ها در این عرصه باید مورد توجه مسوولان و متولیان این صنعت قرار بگیرد.

شهرکی ثانوی اظهار داشت: توجه به زیرساخت ‌ها در این عرصه مهم است و با شفاف سازی هزینه ها و بکارگیری فناوری اطلاعات در این عرصه می توان کیفیت ارایه خدمات به مشتریان را ارتقا داد و موجب جلب تقاضا با پایبندی به مشتری مداری و رضایت مشتری شد.

وی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل مسافر و تولید و عرضه این خدمت، با طیف وسیعی از سلایق و علایق از طرف مردم به عنوان مسافر مواجه هستیم که می توان آن را مزیتی برای صنعت حمل و نقل برشمرد که باید از آن استفاده شود.

دبیرخانه متمرکز سفرهای اُستانی کمیته راهبردی حمل و نقل جاده ای کشور در اصفهان تشکیل شود

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل جاده ای کشور به پیشنهاد و درخواست انجمن‌های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل و انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور برگزار می شود.

شهرکی ثانوی ادامه داد: انتخاب اصفهان به عنوان محل برگزاری چهل و دومین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل جاده ای کشور با اجماع این تشکل ها صورت گرفت که انتخاب شایسته ای است.

شهرکی ثانوی خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد دبیرخانه متمرکز سفرهای اُستانی کمیته راهبردی حمل و نقل جاده ای کشور در اصفهان تشکیل شود و دبیرخانه پیگیر موضوعات مطرح شده در جلسات باشد و گزارش آن را ارایه دهد.

حمل و نقل در اربعین ثبت ملی شود

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: حمل و نقل در اربعین موضوعی است که باید ثبت ملی شود و هرچند هر ساله مراسم های مذهبی و یا گردشگری بزرگی در جهان برگزار می گردد ولی موضوع حمل و نقل در اربعین حسینی یک نمونه منحصر به فرد در حمل و نقل بزرگ مقیاس است.

شهرکی ثانوی یاد آور شد: ۲ میلیون ۱۰۰ هزار ترددی که اربعین امسال انجام شد، کار بزرگی بود که نباید از کنار آن ساده گذشت و پیگیر ثبت آن هستیم.

وی اظهار داشت: صنعت حمل و نقل در جابجایی های بزرگ کشور کارنامه موفقی داشته است و حمل و نقل مراسم سالگرد ارتحال امام، بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم، اردوهای راهیان نور نمونه های جریان سازی است که صنعت حمل و نقل در آن ارایه خدمت کرده است.

بدنبال حل مشکلات هستیم

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل با مشکلاتی مواجه است که باعث شده در برخی موارد ما قادر به پاسخ به همه تقاضاهای دریافتی نباشیم که باید بسرعت در مورد آن ها چاره اندیشی شود.

شهرکی ثانوی تصریح کرد: نرخ های فعلی را عادلانه نمی دانیم و به واقعی سازی نرخ ها اعتقاد داریم تا بازار سیاه حمل و نقل مسافر از بین برود، البته پیش از کرونا، ۲ سال ما با افزایش قیمت‌ بلیط‌های اتوبوس موافقت کردیم ولی خود صنف با آن موافقت نکرد و ۲ سال نیز تحت تاثیر کرونا قیمت ها افزایش پیدا نکرد، بنابراین با عقب ماندگی چهار ساله در واقعی سازی قیمت ها مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: منطقی سازی قیمت ها باید بگونه ای باشد که مردم در سختی قرار نگیرند و با مدیریت بر هزینه‌ها و تمرکز بر اداره درست‌تر و کم هزینه‌تر ناوگان می توان قسمتی از هزینه ها را جبران کرد.

وی تاکید کرد: پیگیر حل مشکل کارت های سوخت فعالان صنعت حمل و نقل جاده ای هستیم و معتقدیم مشکل وجود سند حمل سوری در چند مورد محدود را نباید به کل فعالان این صنعت تعمیم داد.

وی با اشاره به ضرورت بهسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای گفت: موافق اجازه ورود قطعات استوک برای اتوبوس های بین شهری هستیم و از آن حمایت می کنیم و پیگیر انجام آن هستیم.

وی تصریح کرد: تعیین قمیت بلیط تردد های داخل استانی بر عهده ادارات کل استان هاست و در مسیرهای بین ۲ استان نیز با موافقت استانداران، ادارات کل بصورت مشترک می توانند نسبت به تعیین قیمت اقدام کنند.

وی یادآور شد: ساماندهی خوابگاه رانندگان بویژه رانندگان خانم از اولویت‌های معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در امتیازدهی به مدیران کل شهرستان ها توجه به این امر لحاظ شده است و سامانه ۱۴۱ برای انعکاس شکایات در نظر گرفته شده است.

صنعت حمل و نقل ۳۳۰ درصد افزایش هزینه داشته است

همچنین، مدیرکل حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری کشور گفت: تورم موجب افزایش هزینه‌ های مرتبط با حمل و نقل شده است و این صنعت نزدیک به ۳۳۰ درصد افزایش هزینه داشته است.

داریوش باقر جوان بعد از ظهر چهارشنبه در چهل و دومین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل جاده ای کشور در بخش حمل و نقل مسافر در تالار شهروند اصفهان ضمن محکومیت کشتار مردم بی دفاع غزه افزود: شرایط فعلی صنعت حمل و نقل خاص است و در حوزه وزارت بنا بر احساس ضرورت معتقدیم کارهای ویژه ای باید در این زمینه انجام شود.

باقرجوان اظهار داشت: بطور نمونه حمل و نقل درون شهری در تهران از کمک بلاعوض برخوردار است و این کمک ها می تواند به حمل و نقل جاده ای نیز داده شود تا این حمل و نقل و شرایط جابجایی حفظ شود و بر این منظور نیاز است تمهیدات سریع و اورژانسی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باوجود شرایطی که هزینه با درآمد متناسب نیست، پایبندی به قانون مهم است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که صندلی خالی ارایه نشود و شاهد فروش آن در بازار سیاه باشیم، البته دستگاه های نظارتی نیز نباید خطاهای صنفی تعداد محدودی را به کل صنف تعمیم دهند.

مدیرکل حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری کشور گفت: هزینه نگهداری ناوگان جاده ای زیاد است و برای جبران موافق اجازه ورود قطعات استوک هستیم و آن را پیگیری می کنیم.

وی اظهار داشت: تجمیع سامانه های مرتبط با سامانه حمل و نقل به مرحله مناقصه رسیده و می توان با تکمیل آن بسیاری از مشکلات این صنعت را حل کرد.

به گزارش ایرنا، چهل و دومین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل جاده ای کشور به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان و با حضور برخط مدیران کل ادارت راهداری ۳۱ استان کشور و حضور نمایندگان انجمن‌های صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل و انجمن های صنفی کارفرمایی حمل و نقل مسافر کشور روز چهارشنبه در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha