۶ کیلومتر از رودخانه قره سو نمین لایروبی می‌شود

اردبیل-ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از آغاز عملیات پاکسازی و لایروبی۶ کیلومتر از رودخانه قره سو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید فضایلی روز چهارشنبه در بازدید از عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه قره سو اظهار کرد: مسیر ۶ کیلومتری این رودخانه در حدفاصل روستاهای ینگجه تا دولت آباد به عرض ۲۰ متر در حال بازگشایی بوده که تا کنون بیش از یک کیلومتر آن لایروبی شده و بقیه مسیر تا ۲ هفته آینده لایروبی و بازگشایی می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل ادامه داد: این بخش از رودخانه قره سو به دلیل رویش نیزارها و سیلاب‌های اخیر مسدود شده و بوی نامطبوع آن هم منجر به نارضایتی اهالی شده بود که در راستای پاسخگویی به مطالبات اهالی لایروبی رودخانه هدفگذاری شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از پساب تصفیه خانه فاضلاب اردبیل نیز وارد این مسیر می‌شود، عملیات لایروبی در عبور آب مورد نظر و سیلاب‌های احتمالی موثر خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اجرای طرح‌های حفاظت اراضی و تاسیسات رودخانه‌ها در برابر سیلاب و فرسایش‌ها و همچنین باز پس گیری اراضی فرسایش یافته را از اهداف اصلی ساماندهی رودخانه‌ها ذکر کرد و گفت: شناسایی، تعیین و نشانه‌گذاری بستر و حریم رودخانه‌ها و تالاب‌های استان در جلوگیری از تصرفات غیرمجاز ضروری است.

فضائلی همچنین از آمادگی این شرکت برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از تجاوز به بستر رودخانه‌ها خبر داد و برلزوم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تاکید کرد.

استان اردبیل دارای نزدیک به چهار هزار کیلومتر رودخانه است که سه هزار و ۷۳۴ کیلومتر آن داخلی و ۱۹۶ کیلومتر مرزی است. از این میزان در سطح هزار و ۹۴۵ کیلومتر عملیات نقشه‌برداری و تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها به پایان رسیده و هزار و ۹۸۵ کیلومتر هم با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha