۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبر: 85270674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت برج تاریخی گورستان بیله‌سوار مغان

۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبر: 85270674
مرمت برج تاریخی گورستان بیله‌سوار مغان

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بیله‌سوار مغان از اجرای عملیات مرمت برج تاریخی گورستان اودولو این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی اردبیل ، فرنام حامد روز چهارشنبه اظهار کرد: این بنای یادمان متعلق به قرون میانه اسلامی و ثبت شده در فهرست آثار ملی است و پیش از این در ۲ مرحله ساماندهی شده و اکنون عملیات بازسازی و مرمت آن با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیون ریال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح احیای این برج مقبره بر اساس مطالعات باستان‌شناسی انجام شده در منطقه و مطالعات تطبیقی سبک‌های معماری مقابر قرون میانه اسلامی در حال انجام است.

حامد افزود: تکمیل طرح احیای این برج مقبره در نزدیکی جاده آسفالت بیله‌سوار، زمینه‌های گردشگری در این شهرستان را دو چندان خواهد کرد و با ساماندهی صحن این برج مقبره و ایجاد فضاهای مناسب در پیرامون آن، موقعیت مناسبی برای بازدید گردشگران ایجاد خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از آثار و ابنیه تاریخی قابل توجه برخوردار است.

کاروانسرای شاه عباسی در منطقه شورگل خروسلو ، مزار سربازان گمنام شهریور ۱۳۲۰ ، تپه ایلان جیغ در روستای دمیرچی ، قیز قلعه سی (قلعه دختر) در روستای انجیرلو در کنار رودخانه برزند مربوط به دوره اشکانی و ساسانی و مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) از جمله جاذبه‌های تاریخی شهرستان بیله‌سوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha