اختلاف اعضای شورای شهر کرمانشاه خسارت‌زا است

کرمانشاه - ایرنا - رییس شورای عالی استان‌ها گفت: اختلاف اعضای شورای شهر کرمانشاه باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود و توقع مردم این شهر چاره‌اندیشی اعضا برای رفع مشکلات و معضلات شهری است چراکه وضعیت کنونی خسارت‌ های زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «پرویز سروری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در استانداری کرمانشاه افزود: اصل این موضوع را همه قبول دارند که ادامه این وضعیت اختلافی به نفع شهر و شهروندان کرمانشاه نیست.
وی تاکید کرد: شورا محل تضارب افکار است و اختلاف و تفاوت وجود دارد اما اعضای شورا باید به خاطر مردم تحمل خود را بالا ببرند و بااختلاف نظرات خود مبتنی بر قانون به فعالیت خود ادامه دهند.
رییس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در شورا هیچ جا بن بست نمی بینم؛ قوانین کاملا مشخص و شفاف است و راهکاری برای برون رفت از وضعیت کنونی وجود دارد.
وی اضافه کرد: این وضعیت برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و بررسی جدی روی این موضوع انجام می‌دهیم.
سروی تاکید کرد: آنچه که روشن است توصیه من به اعضای شورای شهر، فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است.
وی گفت: شوراها به طور طبیعی هرجلسه باید برای مردم تصمیم بگیرند اگر این تصمیم‌گیری انجام نشود اخلال در کار مردم ایجاد می‌شود و این اخلال برای مردم خسارت است و مشکلات جدی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

رییس شورای عالی استان‌ها در پایان تاکید کرد: مردم آزادند براساس چیزی که فکر می‌کنند رای دهند. براساس درخواست مقام معظم رهبری هم مشارکت باید بالا برود و رقابت منطقی بین اعضای شوراها باشد.

گفتنی است تعدادی از جلسات اخیر شورای شهر کرمانشاه به دلیل اختلاف بین گروه اقلیت و اکثریت برگزار نشد و بازتاب منفی در بین مردم داشت.
مرخصی اکثریت اعضای شورای شهر کرمانشاه در اعتراض به‌ تعیین تکلیف نشدن مصوبه شورای حل اختلاف و تصمیم‌گیری درباره سه عضو شورا موضوع جدید شورای شهر است.
در استان ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه پنج هزار و ۸۱ نفر عضو شوراهای شهر و روستا هستند که ۱۵۵ نفر در شورای بخش‌ها، ۸۰ نفر در شورای شهرستان‌ها، ۱۴ نفر در شورای استان و مابقی در شوراهای روستاها عضویت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha