مناف هاشمی: در هانگژو شاهد برخی ناداوری‌ها بودیم/ چین با میزبانی، بیشترین منفعت را برد

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: چین از میزبانی بازی‌های آسیایی بهترین منفعت را در بخش‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی برد اما در این رقابت‌ها شاهد برخی ناداوری‌ها برای کشورمان بودیم.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، سیدمناف هاشمی در مراسم تقدیر از مدال‌آوران دانشجویی که با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: ما در کنار دانشجویان هستیم و در حد توان نیز از آنان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم. امروزه کشورها با برگزاری چنین رویدادهایی دستاوردهایی در حوزه اشتغال و گردشگری خود را کسب می‌کنند. برگزاری رقابت‌هایی از جمله یونیورسیاد دانشجویی، بازی آسیایی و پاراآسیایی نشان از آن دارد که دولت‌ها به این میزبانی‌ها اهمیت می‌دهند.

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها در حوزه قهرمانی افتخاراتی برای کشور کسب شد و هم اینکه در حوزه سلامت کاهش بیماری و دارویی را در برخواهد داشت. با این میزبانی‌ها چین و سایر کشورها بهترین بهره را از این میزبانی می‌برند.

هاشمی ادامه داد: به طور قطع این بازی‌ها مقدمه‌ای برای المپیک پاریس است چراکه استعدادهای ما از این رویداد بیرون می‌آیند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک اضافه کرد: برگزاری رویدادهایی در چین در عین حال که با بهترین شرایط و امکانات همراه بوده است اما گاهی ناداوری‌ها را در بازی‌های آسیایی هانگژو شاهد بودیم که در رشته ووشو، تکواندو و کشتی حق ورزشکاران خورده شد و آسیب دیدند.

هاشمی گفت: به‌رغم به اینکه در بازی‌های آسیایی تعداد مدال‌ها بیشتر شد ولی جایگاه ما کاهش یافت، 54 مدال آسیایی گرفتیم و رقابت در حد المپیک بود. این نشان از آن دارد که کشورها تلاش زیادی داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha