فیلم /شهید گودرزی کیا عکاس ایرنا خانواده دوست بود

شهر ری -ایرنا - همسر شهید داریوش گودرزی‌کیا گفت: شهید گودرزی‌کیا خانواده دوست بود و احترام گذاشتن به خانواده اساس زندگیش و پدر و مادر اولویت او بود.

به گزارش ایرنا ، شهید حاج داریوش (کریم) گودرزی‌کیا متولد ۲۵ بهمن سال ۱۳۲۵ در روستای «اناج» از توابع شهرستان اراک، سال ۱۳۵۵ به استخدام خبرگزاری جمهوری اسلامی درآمد و به عنوان عکاس ایرنا مشغول به کار شد و از سال ۱۳۶۰ عکاسی را از جبهه‌‏ها آغاز کرد.

او معتقد بود عکاس جنگ، عکاسی است که وقتی صدای سوت خمپاره را شنید، خیز نگیرد بلکه باید استوار ایستاده باشد و لحظه برخورد خمپاره را ثبت و ضبط کند.

فیلم /شهید گودرزی کیا عکاس ایرنا خانواده دوست بود

گودرزی‌کیا ۲۹ مهر ۱۳۶۳ طی عملیات عاشورا و در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: آرامشی امروز ما و انقلاب اسلامی مرهون خون مطهر شهداست و باید این راه را ادامه دهیم تا شرمنده‌شان نشویم.

اصغر امیرنیا روز چهارشنبه در آیین غباروبی از مزار داریوش گودرزی‌کیا از شهدای رسانه که با حضور جمعی از کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، بیان کرد: شهید گودرزی‌کیا از همکاران بسیار خوب و هنرمندی بود که عمر شریف خود را برای تحقق آرمان های امام راحل گذاشت.

وی افزود: هدف شهدای رسانه ثبت دلاورمردی‌های رزمندگان و دیگر شهدا بود و وظیفه ما استمرار هدفی است که این عزیزان داشتند، باید یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم و طوری فرهنگ‌سازی کنیم که دیگران احترام ویژه‌ای برای شهدا قائل شوند که همانا ادامه راه‌شان است.

همسر شهید داریوش گودرزی‌کیا هم در این آیین گفت: شهید گودرزی‌کیا خانواده دوست بود و احترام گذاشتن به خانواده اساس زندگیش و پدر و مادر اولویت او بود.

مهناز رضایی افزود: آنچه که در وصیت‌نامه شاید چشمگیر بود این است که نوشته بود خدایا مرا به غلامی غلامان فرزندان شهدا بپذیر.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی هم گفت: ترویج شهادت وظیفه همه ماست و چه خون‌هایی که در این راه ریخته شد.

فاطمه ‌نوری‌ جهانگرد افزود: دعاهای شهید گودرزی‌کیا است که با تمام سختی‌ها توانست منجر به پیشرفت فرزندان این شهید شود.

مجموعه مستند داستانی «یکی بود یکی نبود» تلاش می‌کند فرازهای مختلف زندگی شهدا از جمله شهید گودرزی کیا را از نگاه اطرافیان‌شان بازتعریف کند؛ افرادی که گرچه سالیان درازی از سفر بی‌بازگشت آنان‌ گذشته اما تاثیری که از خود بر زندگی دیگران گذاشته‌اند به داستان فراموش‌ناشدنی تبدیل شده است.

این مجموعه در ۲۰ قسمت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا مهرانفر در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما تولید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha