۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۵۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85271006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۴ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس در همدان

همدان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات همدان از ثبت نام ۵۰۴ نفر و رشد ۱۴ درصدی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان نسبت به دوره قبل خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، حسن رضانیا چهارشنبه شب به آمار و اطلاعات ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره تا ساعت ۱۸ روز پایانی نام نویسی اشاره کرد و گفت: تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان در استان ۵۰۴ نفر بوده که ۴۹ نفر از بانوان (حدود ۱۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان) و ۴۵۵ نفر نیز از آقایان (حدود ۹۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان) هستند که به ازای هر کرسی نمایندگی استان ۵۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

این مسوول اظهار کرد: آمار ثبت‌نام‌کنندگان تا این ساعت افزایش ۱۴ درصدی داوطلبان نمایندگی نسبت به دوره‌ی یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نشان می‌دهد.

رییس ستاد انتخابات استان همدان اظهار کرد: همچنین بانوان داوطلب نمایندگی نسبت به دوره‌ی قبل یک درصد بیشتر شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۶ نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، ۳۹۸ نفر کارشناسی ارشد، ۳۲ نفر کارشناسی و هشت نفر نیر مدرک حوزوی دارند و ۴۹ درصد ثبت‌نام‌کنندگان بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند.

رضا نیا گفت:تا این ساعت ۱۴۶ نفر در همدان، ۸۶ در ملایر، ۷۴ نفر در بهار و کبودرآهنگ، ۵۴ نفر در نهاوند، ۴۲ نفر در تویسرکان، ۴۸ نفر در اسدآباد و ۵۴ نفر در رزن و درگزین مدارک خود را بارگذاری و ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha