۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85271338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به آسیب اقتصاد منطقه از جنگ غزه

تهران-ایرنا- رئیس صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس احتمالا ضربه دیگری به اقتصاد خاورمیانه از جمله کشورهای مصر، لبنان و اردن وارد خواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان نوشت: کریستالینا جورجیِوا در نشست «ابتکار سرمایه گذاری آینده» که به «داووس در صحرا» نام گرفته و در عربستان برگزار می شود، به ریچارد کوئیست خبرنگار و مجری این شبکه خبری گفت: اکنون کانال های تاثیر قابل مشاهده هستند.

رئیس صندوق بین المللی پول افزود: گردشگری احتمالا آسیب خواهد دید و هزینه بیمه انتقال کالاها بالا خواهد رفت. سرمایه گذاران همچنین درباره سفر به منطقه محتاط تر خواهند بود و خطر افزایش پناهجویانی در کشورهایی وجود دارد که همین حالا هم تعداد زیادی از آنها را پذیرفته اند.

جورجیوا گفت صندوق بین المللی پول، اقتصاد جهان را فوق العاده انعطاف پذیر می بیند اما نگرانی هایی نیز به دلیل تبعات جنگ وجود دارد.

وی گفت: آنچه می‌بینیم آشفتگی بیشتر در جهانی است که قبلا آشفته بوده است. تشدید درگیری رژیم صهیونیستی و حماس بر تاریکی افق چشم‌انداز اقتصادی جهان اضافه می کند.

سی ان ان نوشت: اظهارات رئیس صندوق بین المللی پول تاکید می کند که تبعات اقتصادی جنگ کنونی در غزه حتی با وجود خوشبینی نسبی در بازارهای مالی نسبت به عواقب آن، رو به افزایش است. بهای نفت بعد از افزایش اولیه به دنبال حمله حماس به رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، به عقب بازگشت و به زیر اوج خود در ماه سپتامبر (شهریور) رسید که کاهش تولید این محصول در عربستان و روسیه، بازارها را تحت تاثیر قرارداد است.

این گزارش افزود: به رغم این که وال استریت تبعات جنگ را تکذیب کرده است، کنفرانس توسعه و تجارت (UNCTAD) نهاد تجاری سازمان ملل روز چهارشنبه درباره تبعات وخیم جنگ به ویژه برای اقتصاد فلسطین هشدار داد.

ریچارد کوزول رایت مدیر بخش جهانی سازی و راهبردهای توسعه ای این سازمان به خبرنگاران گفت ارزیابی مناسب این خسارت دشوار است اما ده ها میلیارد دلار برآورد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha