ثبت نام ۵۶۸ نفر در لرستان برای انتخابات خانه ملت قطعی شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: ۵۶۸ نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام خود را برای حوزه‌های انتخابیه استان قطعی کرده اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، احسان یاوری اظهار کرد: ۵۶۸ نامزد واجد شرایط در لرستان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام قطعی خود را انجام داده‌اند که از این تعداد ۵۱۳ نفر مرد و ۵۵ نفر زن و ۲۷ نفر کارشناس و کمتر، ۴۶۳ نفر کارشناسی ارشد، ۶۷ نفر دکترا و ۱۱ نفر نیز با تحصیلات حوزوی هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۱۳ نفر مرد و ۵۵ نفر زن هستند که تحصیلات آنها نیز ۲۷ نفر لیسانس و زیر لیسانس، ۴۶۳ نفر کارشناسی ارشد، ۶۷ نفر دکترا و ۱۱ نفر نیز با تحصیلات حوزوی هستند. که از این تعداد ۶۱ نفر در حوزه انتخابیه الیگودرز و ۷۶ نفر در حوزه انتخابیه ازنا و دورود نام‌نویسی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان افزود: ۱۷۱ نفر در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی ، ۶۶ نفر در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان، ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان، ثبت نام خود را قطعی کردند.

ثبت نام ۵۶۸ نفر در لرستان برای انتخابات خانه ملت قطعی شد

یاوری گفت: در این راستا ۱۲۰ نفر در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان و ۲۱ نفر نیز در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان نام‌نویسی کرده‌اند.

رییس ستاد انتخابات لرستان بیان کرد: یک هزار و ۱۰۱ نفر در مرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته آخرین مهلت نام‌نویسی نهایی نامزدهای انتخابات بود ادامه داد: ۴۱ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس برای ۱۱ حوزه انتخابیه لرستان در بازه ۴۵ تا ۵۵ سال قرار دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha