شعبه اخذ رای ویژه بانوان در شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است

خرم آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: در هر شهرستان دست کم یک شعبه اخذ رای ویژه بانوان برای انتخابات پیش رو پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان یاوری چهارشنبه شب در جلسه ستاد انتخابات لرستان اظهار کرد: اکنون در برخی شهرستان های استان شعب اخذ رای ویژه بانوان پیش بینی شده اما تلاش ما بر این است که در تمامی شهرستان های استان این اقدام انجام شود.

وی با اشاره به موضوع ضرورت آنتن دهی شعب اخذ رای در زمان انتخابات افزود: علیرغم کوهستانی بودن استان و مشکلاتی که وجود دارد باید ترتیبی اتخاذ شود که تا حد امکان شعبه آفلاین(غیر برخط) در روز انتخابات نداشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات استان آموزش صد در صدی را برابر پیروزی کامل دانست و گفت: مادامی که بتوانیم آموزش تاثیر گذاری برای رای دهندگان و عوامل اجرایی داشته باشیم با کمترین چالش روبرو خواهیم بود.

یاوری تاکید کرد: آموزش ها باید براساس قوانین مصوب برای انتخابات باشد که در این مسیر هم مردم و هم عوامل برگزار کننده باید به وظایف خود مطابق قانون آگاهی داشته باشند.

معاون استاندار لرستان بر تعامل و همکاری کمیته های مختلف ستاد انتخابات از جمله کمیته آموزش و اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: محتواهای آموزشی با موضوع قوانین انتخاباتی در قالب های رسانه ای مختلف تا زمان شروع انتخابات برای افزایش سواد انتخاباتی مردم تهیه و بین عموم منتشر شوند.

در جلسه ستاد انتخابات استان مواردی از جمله تهیه به موقع استعلامات، وضعیت انفورماتیک شعب، برنامه های آموزشی و آیین نامه های مربوط به آن، موارد حقوقی و قوانین موجود و همچنین پشتیبانی های مالی برای اجرای برنامه های ستاد تشریح شد.

همچنین در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری، مدیران کل امنیتی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، فناوری اطلاعات، برنامه و بودجه و تحول اداری و روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، مدیر کل ثبت احوال استان و کارشناسان عضو کمیته های مختلف ستاد انتخابات حضور داشتند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود که لرستان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha