ترویج مصرف کالای ایرانی مهمترین راهکار برای مبارزه با قاچاق کالاست

قزوین - ایرنا - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین بر ترویج مصرف کالای ایرانی تاکید کرد و از تمامی دستگاه‌های فرهنگی خواست تا در راستای معرفی تولیدات داخلی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین زکی زاده روز پنجشنبه در سومین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، مهمترین راهکار برای عدم گرایش مردم به سمت استفاده از کالاهای قاچاق و خارجی را فرهنگ‌سازی در این حوزه دانست و افزود: دستگاه‌های فرهنگی با اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم مردم را بایستی به سوی حمایت از تولید کالاهای داخلی هدایت کنند.

وی اظهار کرد: ضروری است حداقل هر ماه یک مرتبه به شکل مستمر و منظم جلسات کارگروه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قزوین برگزار شود.

به گفته این مسوول، تقویت حوزه پیشگیری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مهمترین هدف تشکیل کارگروه فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات این ستاد به شمار می رود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در این بخش نسبت به انجام فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی اهتمام ویژه ای به خرج دهیم و این کمیته نیز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه هایی را در حوزه های فرهنگی طراحی و اجرا کند تا بتوانیم گام های مثبتی در این مسیر برداریم.

زکی زاده افزود: همچنین بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تبیین آثار مخرب آن از طریق رسانه هاست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم ما در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، پرداختن به مسایل فرهنگی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اضافه کرد: در حال حاضر همه دستگاه‌ها بایستی کمک کنند تا در حوزه قاچاق کالا و ارز با یک کار فرهنگی زمینه‌ مناسبی را در سطح جامعه برای کاهش گرایش به قاچاق کالا و استفاده از کالاهای ایرانی ایجاد کنیم.

ترویج مصرف کالای ایرانی مهمترین راهکار برای مبارزه با قاچاق کالاست

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: تقویت حوزه پیشگیری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مهمترین هدف تشکیل کارگروه فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات این ستاد به شمار می رود.

مسعود میرزاپور افزود: تقویت حوزه فرهنگی یکی از ابعادی است که می تواند در تمامی حوزه ها، به ویژه در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمک حال و تسهیل کننده امور باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در شهرستان‌ها نیز فعال شود، اظهار کرد: ضروری است تا در حوزه سیاست‌گذاری آن چه که برای این کارگروه تعریف شده و وظایف دبیرخانه به عنوان متولی جدی و اصلی این بخش، بازخوانی و تبیین شود.

میرزاپور با تاکید بر ضرورت تبدیل‌ شدن بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مطالبه جدی در جامعه، افزود: پوشش رسانه‌ای در خصوص انعکاس اخبار کارگروه با همکاری رسانه ها و برگزاری ماهانه جلسات کارگروه از جمله مصوبات این کارگروه است که در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اقدامات دستگاههای فرهنگی استان ارایه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha