۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85271814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیانیه وزرای خارجه ۹ کشور عربی در مخالفت با کوچاندن فلسطینیان

تهران- ایرنا- وزیران خارجه ۹ کشور عربی در بیانیه‌ای مشترک بر مخالفت خود با کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه و ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از نشست صلح قاهره، وزیران خارجه مصر، اردن، امارات، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت و مغرب امروز (پنج‌شنبه) بیانیه‌ای صادر کردند.

در بیانیه وزرای خارجه کشورهای عربی آمده است: ما هرگونه خشونت علیه غیرنظامیان و هدف قرار دادن آنها و همچنین نقض قوانین بین‌المللی توسط هر طرفی را محکوم می‌کنیم.

وزرای خارجه کشورهای عربی همچنین تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ساکنان نوار غزه از سرزمین‌شان و همچنین سیاست مجازات جمعی آنان را محکوم کردند.

در این بیانیه همچنین هرگونه تلاش برای از بین بردن مسئله فلسطین به ضرر ملت فلسطین و کشورهای منطقه معرفی شد.

این ۹ کشور عربی در ادامه از شورای امنیت خواستند که طرفین را ملزم به آتش بس فوری و پایدار کند. وزرای خارجه عرب همچنین تاکید کردند: ناتوانی در محکوم کردن نقض آشکار حقوق انسانی بین‌المللی به منزله چراغ سبز برای ادامه این اقدامات و همدستی در اجرای آنها است.

در این بیانیه آمده است: ما باید برای تضمین و تسهیل دسترسی سریع، ایمن و پایدار به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، بدون هیچ مانعی و مطابق با اصول انسانی مرتبط تلاش کنیم. گسترش این درگیری عواقب جدی برای مردم منطقه و برای صلح و امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

قاهره ۲۹ مهر میزبان نشست صلح بین‌المللی با محوریت تحولات فلسطین اشغالی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha