۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85272109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اظهارات عضو کنگره آمریکا از بی‌هدفی بایدن برای کمک به اوکراین

تهران-ایرنا- یک عضو کنگره آمریکا خطاب به رئیس‌جمهوری این کشور، اختصاص بودجه بیشتر به اوکراین را زیرسئوال برد و از کاخ سفید خواست درباره اهدافش بیشتر توضیح دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با زیرسئوال بردن درخواست دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای اختصاص بودجه به اوکراین گفت: ما می خواهیم بدانیم هدف نهایی از ارائه این کمک ها به اوکراین چیست؟ کاخ سفید هنوز در اینباره توضیحی ارائه نکرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، هفته گذشته از کنگره خواست یک بسته امنیتی ۱۰۶ میلیارد دلاری را تصویب کند که ۶۱.۴ میلیارد دلار کمک اضافی برای اوکراین و ۱۴.۳ میلیارد دلار دیگر برای کمک به رژیم صهیونیستی را شامل می شود.

خبرگزاری تاس با اشاره به مخالفت برخی اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا، وضعیت تصویب این بسته امنیتی را نامشخص دانست.

آنتونوف: کمک آمریکا به اوکراین، ریختن بنزین روی آتش است

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا نیز در اینباره به رسانه ها گفت: اقدامات تحریک آمیز آمریکا بیشتر شبیه بنزین ریختن روی آتش است.

این دیپلمات روس با اشاره به مخالفت مردم آمریکا با هزینه شدن بودجه این کشور در جنگ اوکراین، خطاب به دولت آمریکا گفت: به نظر مردم خود احترام بگذارید و نسبت به سرنوشت کسانی که توسط سلاح های شما کشته می شوند بی تفاوت نباشید.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند جنگ اوکراین نتیجه تلاش آمریکا برای محاصره روسیه است و این کشور را به خاطر شروع این جنگ مقصر می دانند.

روسیه بارها نسبت به گسترش ناتو به شرق و پذیرش کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق به این پیمان نظامی هشدار داده بود و آنرا تهدیدی برای امنیت ملی خود اعلام کرده بود.

جنگ اوکراین که با شروع عملیات ویژه روسیه در شرق اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ شروع شد ادامه دارد و تلاش ها برای رسیدن به آتش بس بین طرفین نتیجه نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha