موضع محتاطانه سفیر رژیم صهیونیستی در پی انزوا در مسکو
دیدار ابومرزوق نماینده حماس و باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه

مسکو- ایرنا- سفیر رژیم اشغالگر قدس در روسیه برخلاف موضع همراه با عصبانیت تل‌آویو درباره سفر هیات حماس به مسکو، موضع محتاطانه‌ای در این باره مطرح کرد و گفت: مواضع اسرائیل و روسیه در قبال مناقشه خاورمیانه همیشه با هم منطبق نیست.

الکساندر بن زوی روز جمعه به اسپوتنیک گفت: مواضع اسرائیل و روسیه در قبال مناقشه خاورمیانه همیشه با هم منطبق نیست، اما طرفین به تماس ها و گفتگوهای نزدیک ادامه می دهند.

این موضع سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه این رژیم، دعوت مسکو از مقامات ارشد حماس را اقدامی ناپسند و مشروعیت بخشیدن به اقدامات حماس خوانده و خواستار اخراج سریع آنها شده بود.

پیش از این، هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای گفتگو در مورد راه های توقف جنایات اشغالگران در نوار غزه وارد مسکو پایتخت روسیه شده بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه در نشست خبری خود، انجام این سفر را تایید کرد.

وی افزود: ریاست این هیات را موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین المللی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برعهده دارد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در سفر هیات حماس به مسکو درباره آزادی اسرا و تخلیه اتباع روسیه و سایر شهروندان خارجی از نوار غزه مذاکره شده است.

در این پیوند، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: دیداری میان پوتین و هیأت حماس برنامه ریزی نشده است و گفتگوها در سطح وزارت خارجه انجام خواهد شد.

سفر نمایندگان حماس به مسکو در حالی صورت گرفت که معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا پنجشنبه در مسکو با علی باقری کنی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار کرد.

در این نشست باقری، خواستار آن شد تا دو کشور از ظرفیت های مختلف دوجانبه و چندجانبه برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و همچنین ارسال سریع غذا ،سوخت و دارو به مردم نیازمند غزه گام بردارند.

باگدانف نیز در این دیدار گفت: روسیه با ارائه دومین پیش نویس قطعنامه مربوط به فلسطین در شورای امنیت در صدد است، نقش خود در سازمان ملل و شورای امنیت در خصوص وضعیت بحرانی فلسطین که می تواند باعث گسترش تنش و بی ثباتی به سایر مناطق شود، ایفا کند.
بنا به اعلام مقامات روسیه، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی به روسیه سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha