امام جمعه کرمان:مردم فلسطین هیمنه آمریکا را در منطقه شکستند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز مردم شجاع، مبارز، مجاهد و سلحشور فلسطین هیمنه غرب و آمریکا را در هم شکستند و نشان دادند قدرتمند ترین ارتش ادعایی منطقه پوشالی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلای امام علی(ع) افزود: تاریخ آنچه را که در جغرافیای کوچک و پر حادثه نوار غزه می گذرد و فجایع بزرگی که اتفاق می افتد را با سرعت و شتاب هرچه بیشتر ثبت و ضبط می کند.

وی تصریح کرد: آنچه در غزه می گذرد یک سکه دورو است که یک روی آن مثبت، انسان ساز و مفید و روی دیگر سکه پستی، ددمنشی، ظلم و ستم را شاهد هستیم و دوربین های قوی، هنرمندان برجسته، نویسندگان توانمند و خطبای شهیر باید روی دیگر سکه را به خوبی تبیین کنند تا در تاریخ ثبت شود.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: در روی مثبت سکه مردم شجاع و مجاهد فلسطین هستند که توانستند آخرین میخ ها را بر جهان تک قطبی بکوبند و ثابت کنند جهان تک قطبی تمام شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد جهان چند قطبی هستیم که بخش قابل توجهی از آن در نظم جدید جهانی مبتنی بر نگاه مقاومت است‌ که‌ در آن ده ها و صدها هزار جوان مجاهد، همدل، همراه در امت اسلامی و در جغرافیای پهناور اسلام در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا با ظلم و جنایت در دنیا مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: رفت و آمد سراسیمه سران آمریکا، انگلیس و فرانسه به سرزمین های اشغالی شاهدی بر شکست بزرگ در صحنه نظامی و شکست بزرگ، بزرگترین سازمان امنیتی و اطلاعاتی مورد حمایت غرب است.

وی تصریح کرد: بغض ۷۵ ساله مظلومیت و خشم متراکم شده از اشغال و غصب و ظلم، در بهترین وجه ترکید و تبدیل به طوفانی ویرانگر علیه دشمن شد که پایگاه ها و پادگان های جهنمی افراط و خیانت را درهم کوبید.

امام جمعه کرمان گفت: مبارزان فلسطینی نشان دادند، فرمانده عملیات میدانی غزه که آمریکایی ها باشند کاری از پیش نمی برند و امروز آنها فرمانده میدان هستند و اسرائیل مجری است.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین مظلوم به بهترین وجه ممکن نشان داد که اولین مساله در دنیای امروز و در بین آزادیخواهان مطرح است، افزود: غربی ها تلاش می کردند مساله فلسطین را از جهان اسلام پاک کنند، اما حرکت بزرگ و نورانی مجاهدان، فلسطین را به مساله نخست دنیا تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: نسل کشی، قتل عام آدم ها، کودک کشی، به خاک و خون کشیدن مادران و زنان مظلوم فلسطین و خانواده های بی دفاع در نوار کوچک غزه، امتحان سختی است که مجامع حقوق بشری دنیا پس دادند و با کمال تاسف در آن مردود شدند.

وی اضافه کرد: وقتی حداقل هزار کودک و زن فلسطینی در دیار مقاومت شهید و پرپر می شوند و مجامع جهانی سکوت مرگبار کرده‌اند، به ذهن می آید که می خواهند زمان را به اسرائیل بدهند تا به قتل و آدم‌کشی ادامه دهدتا شاید شکست خود را جبران کند، لذا هر پیشنهاد آتش بسی را مخالفت می کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به دوگانگی برخورد غرب با جنگ در غزه تصریح کرد: زیرساخت های مردم فلسطین با بمب های پر قدرت آمریکا و غرب تخریب می شوند.

وی یادآور شد: دنیا بداند که مجاهدان مقاومت در حرکت هوشمند، ضربه های اساسی را در جغرافیای پهناور مقاومت به دشمن و در راس آن آمریکا خواهند زد و آنقدر این ضربات پی در پی خواهد بود که منطقه و کشورهای اسلامی را به جهنمی برای آمریکایی ها و ایادی آنها تبدیل خواهد کرد و به فضل خدا شاهد خروج آمریکایی ها از منطقه خواهیم بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده اظهار داشت: شهادت شهید فهمیده باب جدیدی را بر روی رزمندگان گشود و تبدیل به الگویی شد تا نشان دهد آنهایی که سن و سال کم دارند، می توانند جانانه از اسلام دفاع کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز بسیج دانش آموزی تصریح کرد: سهم دانش آموزان در دفاع مقدس سهمی ماندگار در تاریخ است و شهدای دانش آموز جان خود را فدا کردند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: پدافند غیرعامل به معنی دفاع بدون سلاح و تجهیزات نظامی است که در صحنه های مختلف کشور باید آماده و مهیا باشیم چون جنگ ها همیشه نظامی نیستند.

وی ادامه داد: به ویژه در دوران ما جنگ های متنوعی تجربه کردیم که اگر مقابله و دفاع نشود، کشوری را می تو اند به سقوط برساند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: پایان تحریم ظالمانه موشکی بر ضد ایران اسلامی و شکست غرب و آمریکا در این صحنه یکی دیگر از سندهای حقانیت نظام جمهوری اسلامی و جریان دفاعی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha