درخواست جامعه حقوق‌دان‌های انگلیس از دولت لندن، برای حمایت از آتش‌بس فوری در غزه

لندن – ایرنا – افزون بر ۲۵۰ وکیل و استاد حقوق بین‌الملل در انگلیس طی نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر و وزرای دفاع و امورخارجه این کشور با اشاره به نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خواستار حمایت دولت لندن از آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، نویسندگان در این نامه که فرازهایی از آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شده است از دولت ریشی سوناک خواسته‌اند که از نفوذش بر رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه و باز شدن کریدورهای بین‌المللی برای انتقال اقلام بشردوستانه استفاده کند.

آن‌ها در این نامه ده صفحه‌ای به دولت لندن تاکید کرده‌اند که فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند، چراکه این تسلیحات در نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه علیه فلسطینیان استفاده می‌شود.

در نامه یادشده آمده است: «گرسنگی دادن به یک جمعیت غیرنظامی به عنوان یک روش جنگی، آنچنان که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد، طبق قوانین بین‌المللی اکیداً ممنوع است... و جنایت جنگی محسوب می‌شود».

این درحالیست که انگلیس همسو با دولت‌های غربی خواستار آنچه توقف بشردوستانه در نبرد نامیده می‌شود است و برقراری آتش‌بس را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

دیشب هم سران ۲۷ کشور اروپایی پس از ساعت‌ها بحث و بررسی درباره تحولات فلسطین، به صدور بیانیه‌ای انفعالی درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به‌واسط وقفه‌ در میان درگیری‌ها اکتفا و از درخواست برای آتش‌بس کامل و توقف کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی صرف نظر کردند.

به گزارش ایرنا، کشتار بی رحمانه و بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی وارد بیست و یکمین روز خود می‌شود که دولتمردان مدعی حقوق بشر و متحد رژیم صهیونیستی همچنان برخلاف افکار عمومی جهان، چشم و گوش خود را به روی جنایت‌های رژیم آپارتاید تل آویو بسته‌اند و غزه هر بامداد در میانه آتش و خون از خاکستر فرزندانش دوباره متولد و زنده می‌شود.

آمار شهدای فلسطینی اعم از زنان و کودکان بی‌دفاع روز به روز در حال افزایش است و دولت‌های غربی در سایه حمایت تمام قد از جنایات رژیم صهیونیستی، به تمامی معیارها و قوانین ‌بین‌المللی حقوق بشری پشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار شهدای غزه طی سه هفته گذشته به ۷ هزار و ۲۸ نفر رسیده که ۲ هزار و ۹۱۳ نفر آنها کودک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha