۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۵
کد خبر: 85272507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نکونام: یک پنالتی استقلال دیده نشد/ روی مرادمند «فیتو» زدند!

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: هر چند یک پنالتی ما دیده نشد اما با حمایت هواداران موفق شدیم این هفته را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایرنا، جواد نکونام پس از برتری یک بر صفر تیمش برابر آلومینیوم اراک تاکید کرد: این پیروزی را باید به بازیکنان و هواداران تبریک بگویم. در دقایق پایانی ۱۰نفره شدیم و با حمایت و تشویق هواداران، بازیکنان نیروی مضاعفی گرفته و با دفاع از تک گلی که زده بودیم در نهایت برنده شدیم.

او ادامه داد: بازی آسانی نبود و در هر دو نیمه رقابت سختی را بین دو تیم شاهد بودیم. آنها به دنبال این بودند که از اشتباهات ما استفاده کرده تا به گل برسند. از سویی دیگر گذشتن از تیمی که ۱-۴-۵ یک بازی می‌کند و مهاجم‌ تیم هم به عقب بازگشته و در نیمه خودشان قرار می‌گیرد واقعا سخت است اما توانستیم چندین بار از آنها عبور کنیم.

وی تصریح کرد: در همان دقایق ابتدایی و در دقیقه ۶ یک پنالتی برای ما گرفته نشد، در ادامه موفق شدیم یک گل بزنیم و تا زمانی که ۱۰ نفره شدیم بازی خوبی را از استقلال شاهد بوده و عملکرد قابل قبولی داشتیم. به لیل تعویض‌های اجباری که به وجود آمد این فرصت را نداشتیم تا از بازیکنان مدنظرمان بهره ببریم.

نکونام گفت: شرایط بازی به گونه‌ای رقم خورد که در دقایق پایانی با توجه به ۱۰ نفره شدن ما، فشار زیادی را متحمل شدیم اما با همه این شرایط اجازه و موقعیتی به حریف را ندادیم. با تمرکز بازیکنان شکل و آرایش دفاعی خودمان را حفظ کردیم و در پایان هم موفق شدیم ۳ امتیاز این بازی سخت را بگیریم.

سرمربی استقلال تهران با اشاره به موقعیت خوبی که نصیب مهرداد محمدی شده بود، گفت: او یک موقعیت تک به تک را از دست داد و نتوانست گل بزند و اگر آن توپ گل ‌می‌شد با اختلاف بیشتری برنده می‌شدیم. نکته قابل توجه در این میان به حضور و حمایت هواداران باز می‌گردد که بازیکنان را تشویق به تلاش بیشتر کردند و در نهایت موفق شدیم این هفته را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

او در واکنش به اینکه در ۷ بازی قبلی ۶ برد و تنها یک شکست را تجربه کرده ، یادآور شد: من بازی به بازی فکر می‌کنم و کاری به اتفاقات بازی قبلی و یا اینکه در بازی بعد چه خواهد شد، ندارم. ما شرایطی را پشت سرگذاشتیم که همه می‌دانند و در یک کلام روزهای سختی را سپری کردیم. با برد خشوحال می‌شویم چرا که هواداران شاد می‌شوند و همواره به بازیکنان می‌گویم که اجازه و فرصت اشتباه یا غلفت را نداریم و باید تلاش کنیم تا در مسیر قهرمانی حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته وقتی بازی می‌کردم و یا مربی بودم، پیگیر نتایج استقلال هم بودم. وقتی در پاس بازی می‌کردم در یک دیدار پیگیر نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس هم بودم، اما در زندگی هیچ وقت به ثبت رکورد و مسائلی اینچنینی فکر نکرده و نمی‌کنم. بردها و نتایجی که به دست می‌آید به دلیل تلاش بازیکنان است و من کنار آنها هستم. بازیکنان ما مردانه و با تمام وجود برای استقلال می‌جنگند و سال گذشته هم حدود ۷ ماه بدون دریافتی کار برای تیم تلاش کردند، امسال هم  از خیلی تیم‌ها عقب هستیم اما همین روحیه جنگندگی در تیم دیده می‌شود.

نکونام ادامه داد: در حال حاضر شرایط ما نسبت به دو ماه قبل، بهتر شده و این در شرایطی است که بازیکنان تیم‌ های دیگر پول‌هایی به مراتب بیشتر را گرفته‌اند.

سرمربی استقلال  در مورد داوری این بازی گفت: نمی‌دانم چه بگویم که از سوی دوستان تا اطلاع ثانوی محروم نشوم!  اگر چیزی هم نگوییم که نمی‌شود. قضاوت‌ها و پنالتی‌هایی که برای استقلال گرفته نمی‌شود را همه دیدند و از این مسائل و شرایط خسته شده‎‌ایم.یک سئوال دارم، آیا داور دیگری در فوتبال ایران نیست که مهدوی ۲ دیدار از ۷ بازی ما را قضاوت کرده است؟

نکونام تاکید کرد: در بازی قبلی در همین ورزشگاه آزادی او اشتباه کرد و یک پنالتی ما را ندید و این اتفاق امروز هم تکرار شد و بازهم استقلال ضرر کرد.

وی به شرایط بازی امروز اشاره کرد و گفت: داور در ابتدا 6 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد اما بعد آن را به 10 دقیقه افزایش داد، این چه نوع داوری است؟ خسته شده‌ایم و به هواداران می‌گویم این را بدانید که ما باید با عوامل بسیاری بجنگیم در صورتی که تیم‌های دیگر بدون هیچ جنگی سه امتیاز می‌گیرند!

سرمربی استقلال اضافه کرد: بازیکن حریف روی مرادمند فیتو(فن کشتی) می‌زند اما داور به بازیکن ما و مرتضی تبریزی کارت زرد نشان می‌دهد در صورتی که همان بازیکن باید از زمین اخراج می‌شد اما اینطور نشد. 

وی درباره کاهش رقم قراردادش و برخی از بازیکنان این تیم برای ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو نیز گفت: هیچ منتی نیست، ما این کار را به خاطر هواداران و بر اساس وظیفه‌ای که داشتیم انجام دادیم و همه ما با علاقه این کار را کردیم. 

نکونام درمورد اظهارنظرهای رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در خصوص اینکه گفته بود اگر قرار باشد تیمی در آزادی بازی کند آن پرسپولیس است، افزود: او نمی‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند چراکه در این شرایط من هم می‌گویم فقط استقلال باید بازی کند. هر 2 تیم باید در این ورزشگاه بازی کنند و اگر هم قرار نیست تیمی بازی نکند، هر 2 تیم نباید در این زمین به میدان بروند. 

وی در واکنش به عملکرد بلانکو در این دیدار گفت: در اولین بازی‌ خوب بود. عدم ثبت قرارداد باعث استرس بازیکن می‌شود و او شرایط بازی را نداشت اما تلاش خود را کرد. او در جوی که هیچ وقت در آن بازی نکرده بود، عملکرد قابل قبولی داشت و در آینده خواهید دید چقدر به ما کمک خواهد کرد. بلانکو قطعاً یکی از خوب‌های تیم ما خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha