۶ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85272649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگران مصری از موضع ضعیف قاهره در قبال تحولات غزه انتقاد کردند

تهران-ایرنا- کارشناسان و تحلیلگران مصری ضمن انتقاد از موضع ضعیف قاهره در قبال تحولات غزه خواستار حضور نظامی مصر در منطقه «ج» با توجه به رخدادهای امنیتی موجود شدند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از رای الیوم، کارشناسان مصری از محدودیت‌های اعمال شده در قاهره و برخی استان‌های این کشور در قبال تظاهراتی که روز گذشته پس از نماز جمعه در حمایت از فلسطینیان ساکن غزه و در محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین توسط دولت قاهره رخ داد، به شدت انتقاد کردند.

«زهدی الشامی» تحلیلگر و سیاستمدار مصری در این باره گفت: در شرایطی که بمباران وحشیانه غیرنظامیان در غزه ادامه دارد و تشدید شده است، محدود کردن تظاهرات مردمی در همبستگی با ملت فلسطین نامفهوم است.

وی افزود: این سیاست کوته بینان تضعیف کننده مصر و کشورهای عربی است آنهم در شرایطی که در معرض خطرناکترین حمله در دوره معاصر به سر می‌برند.

«حسن نافعه» استاد علوم سیاسی در دانشگاه قاهره هم گفت: هیچ کشور عربی نمی‌تواند در قبال آنچه در غزه رخ می‌دهد، سکوت کند.

وی افزود: حمایت از مبارزه ملت فلسطین و مقابله با طمع ورزی توسعه طلبانه رژیم اسرائیل دو شرط اصلی رهبری جهان عرب است. کی جلودار می‌شود؟

از سوی دیگر «اسامه الالفی» تحلیگر مصری هم بیان کرد: پس از اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در مرز مصر و هدف قرار دادن برجک نظامی این کشور در رفح با گلوله تانک و سپس هدف قرار دادن «نوبیع و طابا» با پهپاد و موشک، مصر باید در منطقه «ج» که شامل طابا، رفح و شرم الشیخ می شود، حضور نظامی داشته باشد.

وی افزود: حضور نظامی مصر در این مناطق از ۷۵۰ نیروی پلیس با سلاح سبک به موجب معاهده کمپ دیوید فراتر نمی‌رود. تحولات اخیر نقض توافق را توجیه می‌کند.

«مامون فندی» کارشناس و تحلیلگر امور راهبردی مصر هم گفت: تقریبا مطمئن هستم که غزه با کل دنیا می‌جنگند و همه آن به مفهوم همه آن بدون استثنا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha