۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85272809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارخانه قند شیروان مشکلی در پرداخت مطالبات چغندرکاران ندارد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت قند شیروان خراسان شمالی درباره فضاسازی های اخیر با عنوان زیان‌ده بودن این واحد تولیدی گفت: مشکلی در پرداخت مطالبات مربوط به خرید چغندر قند وجود ندارد و کشاورزان در این زمینه نگران نباشند.

بهرام غیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون ۵۰۰ میلیارد ریال پول نقد در حساب کارخانه برای خرید چغندر موجود است.

وی با اشاره به اینکه جوسازی ها و انتشار اخبار کذب مبنی بر زیان‌ده بودن کارخانه قند، سبب خودداری کشاورزان از تحویل چغندربه این واحد تولیدی می شود افزود: زیان این شرکت در سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ میلیارد ریال بود اما با روند رو به کاهش این رقم اکنون به ۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرعامل شرکت قند شیروان با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی زیان این شرکت در سال جاری گفت: این شرکت اکنون بدهی به چغندرکاران ندارد.

وی درباره فروش اموال کارخانه قند شیروان گفت: این شرکت زمین هایی برای ذخیره چغندر دارد که اکنون استفاده نمی شود، ما با هدف مولدسازی، تصمیم بر فروش اموال و املاک بدون استفاده گرفتیم.

غیبی افزود: شرکت قند شیروان بورسی است و تمامی درآمدهای حاصل از فروش اموال به حساب شرکت واریز و در این کارخانه هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

براساس آمارهای موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha