۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85273126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید فهمیده؛ ستاره ای در آسمان عشق و ایثار

۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85273126
شهید فهمیده؛ ستاره ای در آسمان عشق و ایثار

ایلام- ایرنا -این بزرگ مرد نامدار با صغر سن و جثه ای کوچک با اکسیر عشق، ایمان و ایثار، نامی ترین حماسه تاریخ دوران دفاع مقدس را خلق و روز هشتم آبان ماه سال ۵۹ را در تقویم سرخ جمهوری اسلامی ایران جاودانه نمود.

به گزارش خبرنگار ایرنا - شهید "محمدحسین فهمیده" کم سن و سال ترین دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس است که در اوج ایثار و فداکاری به زیر چرخ تانک های تجاوزکار صدامیان رفت و آنرا منفجر کرد تا به تاریخ اثبات کند که "چو ایران نباشد تن من مباد در این بوم و بر زنده یک تن مباد".

جان آدمی، ماندگارترین سرمایه ای است که تمام توان و توشه انسان برای حفظ آن هزینه می شود تا جاییکه برای سلامت آن شئونات شرعی و ارزش های عقیدتی نیز در خدمت جان قرار می گیرند.

اما شهید "محمدحسین فهمیده" با عمل انقلابی و اقدام تاریخی خود ثابت کرد تحفه ای طاهر و و جیزه ای فاخر وجود دارد که برای بقای آن باید جان را در طبق نهاد و هستی خویش را نیز فدا کرد.

بقول شهید "آوینی"، فهمیده درغربت جنگید، با مظلومیت به شهادت رسید، در زیر چرخ تانک دشمن تیکه پاره شد و به آب و باد و خاک خدا پیوست و راز خون در رگ زندگی زمان را آشکار کرد.

او جزء شایستگان جاودان است که در جزایر سرسبز اقیانوس بی انتهای نور و در لوای کهکشان ابدیت بر خوان کریم کردگار متنعم است، نوجوانی نازنین که با حرکتی نمادین عالم را متحیر و افکار عمومی دنیا را به شگفتی آورد.

اقدامی که حضرت امام خمینی(ره)، ارزش آن را از صدها زبان و قلم علما بزرگتر توصیف و "محمدحسین فهمیده" را رهبر خود عنوان کرد.

همچنین مقام معظم رهبری احیا و پاسداشت نام این دانش آموز شهید را اصالت دفاع مقدس دانسته و فرمودند" تربیت صحیح و اصالت خانوادگی شهید "محمد حسین فهمیده" در محیط های اسلامی نور افشانی می‌کند.

شهید فهمیده؛ ستاره ای در آسمان عشق و ایثار

این نوجوان نجیب در هنگامه ای که ارابه های عدو سرزمین سبزفام ایران و اعتقادات یک امت آزاده را در معرض تعدی تجاوزکاران قرار داد، تن نحیف و روح بلندش را فرش زمین کرد تا اسب آهنین صدامیان طعمه تباهی و باد هوا شود و اقتدار جهنمی جهان سلطه در خاک بنشیند.

این نوجوان ۱۳ ساله با جهاد ماندگارش و تقدیم عارفانه جان خود عالم را به شگفتی واداشت و بذر برکت و بیداری و دانه دانش و هوشیاری را در دل تاریخ کاشت تا الگوی عشق، آزادگی و انسانیت را به دانش آموزان و دانشجویان آزاده جهان و ایران عرضه کند.

او با عبور از عنوان و بذل جان، به همه آموخت که با پایان تیر و شکستن تفنگ اسلحه ایثار مسلح شده و دیدار یار فرا می رسد.

این شاگرد شهیر مدرسه مهر و معلم مردانگی به هم عصران، آیندگان و مدافعان مخلص نشان داد که در قاموس پاسداران پاک سرشت و جهادگران جسور ترس، ناامیدی و بن بست معنا ندارد.

شهید فهمیده با سنی کوچک، عمری کوتاه ولی عزمی بلند در کلاس کرامت و سایه سخاوت ستون فقرات دشمن دون را لرزاند و عظمت و پایداری همه ایرانیان را در دفاع از عزت، آرامش و امنیت ایران به رخ مستکبران عالم کشید.

فرهنگ و آموزه این دانش آموز شهید به همه دانش آموزان و دانشگاهیان یاد داد که صغر سن مانع سخاوت نیست و کوتاهی قد نیز قدرت و حماسه آفرینی را نفی نمی کند.

او در دوران دفاع مقدس با نارنجک نجابت و فانوسقه فداکاری، هیمنه متجاوزان را به دست انفجار سپرد تا صدای صداقت ما و نایره نامردان جهان را به گوش تاریخ برساند.

هشتم آبانماه متعلق به بزرگ مردی کوچک جثه است که با اعجاز خون و حذف افسون یک ملت را به خود مدیون کرد و به پیران پندآموز، جوانان ستم سوز و معلمان نورافروز نشان داد برای حفظ عظمت ایران باید جان را نیز به جانان تسلیم کرد.

یادش جاودان باد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha