عنایتی و فرار از واقعیت‌ها؛ جای خالی عذرخواهی در دفاعیه سرمربی تیم امید

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی امید بعد از ناکامی‌های این تیم اکنون صحبت‌هایی را مطرح کرده که باز هم حاشیه‌ساز شده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا عنایتی که سرمربیگری تیم فوتبال امید ایران را در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا و المپیک ۲۰۲۴ پاریس و همینطور بازی های آسیایی هانگژو بر عهده داشت نتوانست در هیچ کدام از این رویدادها موفقیتی با این تیم کسب کند تا کلکسیون ناکامی او با تیم امید تکمیل شود.

عنایتی بعد از ثبت این دو نتیجه هرگز عذرخواهی نکرد و حتی در قامت یک طلبکار درآمد. نکته مهم این که این مربی جوان اگر با آگاهی از شرایط سرمربی تیم امید شد پس با اطلاع از شرایط این سمت را پذیرفته و اگر از شرایط آگاهی نداشته و بدون هیچ شناختی از وضعیت تیم امید هدایت این تیم را برعهده گرفته است باز هم انتقاد به خود او وارد است.

این مربی در مصاحبه‌ای گفت: می‌خواستم ابتدای صحبت‌هایم یک تشکر ویژه از تیم‌های بزرگ استقلال، گل‌گهر، ذوب‌آهن، مس رفسنجان، شمس آذر، پیکان و فولاد بکنم که در هانگژو با ما همکاری کردند.

وی در ادامه در واکنش به اینکه چرا نامی از پرسپولیس نبرد افزود:‌پرسپولیس به ما بازیکن نداد!

عنایتی و فرار از واقعیت‌ها؛ جای خالی عذرخواهی در دفاعیه سرمربی تیم امید

این مربی به دلیل جدایی محمد عمری و یاسین سلمانی از تیم امید و حضور آنها در اردوی پرسپولیس برای شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از سرخ‌پوشان پایتخت دلخور بود. از همین رو از باشگاه پرسپولیس تشکر نکرد و همین موضوع باعث واکنش‌های متفاوتی نسبت به این موضوع شد و باز هم سرمربی تیم امید را تیتر یک کرد.

نکته جالب توجه در خصوص صحبت‌های سرمربی تیم امید این است که این مربی در آخرین بازی که این دو بازیکن را در اختیار داشت روی هم رفته ۴۰ دقیقه از آنها استفاده کرده است و هیچ کدام از این بازیکنان حتی ۸۰ دقیقه هم برای تیم امید بازی نکرده‌اند و حالا عنایتی در کمال ناباوری از نبود این بازیکنان گله‌مند است.

عنایتی در مورد عدم دعوت از بازیکنان سپاهان هم گفت: آنها بازی‌های آسیایی داشتند.در مورد حسین‌نژاد، محمد قربانی و آریا یوسفی ما کامل می‌دانستیم که در هانگژو نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم، چون بازی آسیایی داشتند.

سوالی که پیش می‌آید این است که چرا سپاهان می‌تواند بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار ندهد و سرمربی هم هیچ گله‌ای از این موضوع ندارد اما وی نسبت به بازیکنان پرسپولیس اینگونه واکنش نشان می‌دهد؟ سپاهان از دید این مربی نماینده ایران در آسیاست و باید بازیکنان خود را در اختیار داشته باشد اما پرسپولیس نه. در شرایطی که فوتبال ایران پر از تنش و بیانیه‌ای نویسی و شکایت است چه لزومی دارد عنایتی به جای واکاوی دلایل تیم امید به بهانه ‌جویی روی بیاورد؟ حداقل کار سرمربی تیم در مواجه با این ناکامی‌ها عذرخواهی است تا بهانه‌گیری.

هر چند عنایتی صحبت‌های قابل تاملی در خصوص ناکامی تیم امید مطرح کرد که جای تامل دارد و این نقاط ضعف برای به موفقیت رسیدن این تیم باید رفع شود. با این وجود حذف از بازی های آسیای هانگژو و عدم راه‌یابی به دور نهایی جام ملت‌های آسیا و ۱۶ تیم برتر قاره‌کهن متوجه کادرفنی می‌شود و آنها با تصمیمات اشتباه‌شان در این ناکامی‌ها نقش داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha