نمایشگاه «تاثیر کالاهای قاچاق در فرهنگ خانواده» در دانشگاه اصفهان گشایش یافت

اصفهان-ایرنا- نمایشگاه «تاثیر کالاهای قاچاق در فرهنگ خانواده» روز شنبه در سالن «نواندیشان» دانشگاه اصفهان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه با هدف تبیین اثر مُخرب کالای قاچاق بر فرهنگ خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی و همچنین آشنایی خانواده‌ها با این پدیده و معضل اجتماعی به مدت ۶ روز در دانشگاه اصفهان برپاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: امروزه فقط مسائل اقتصادی در باره موضوع قاچاق مطرح نیست بلکه قاچاق کالا به سلامت مردم نیز ضربه می‌زند و فرهنگ و سبک زندگی خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

محمدرضا جان‌نثاری، قاچاق کالا را به مثابه جنایت اقتصادی و فرهنگی توصیف کرد و افزود: قاچاق کالاهایی مانند قرص‌های روانگردان و مواد مخدر می‌تواند به فروپاشی خانواده‌ها منجر شود بنابراین لازم است هشدارهای لازم در این زمینه داده شود.

وی با بیان اینکه برخی از کالاهای قاچاق، جوانان و نوجوانان و فرهنگ خانواده‌ها را هدف قرار داده‌ است، تصریح کرد: امروزه دشمنان با راه‌اندازی جنگ ترکیبی، از روش های مختلف برای تاثیرگذاری بر روی جوانان ما استفاده می کنند.

معاون استاندار اصفهان، برپایی نمایشگاه‌هایی مانند «تاثیر کالاهای قاچاق در فرهنگ خانواده» را برای آگاه‌سازی جامعه در این زمینه ضروری دانست و تاکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مصداق جهاد تبیین بوده و لازم است رسانه‌ها اطلاع رسانی کامل و مناسبی از آنها داشته باشند.

نمایشگاه «تاثیر کالاهای قاچاق در فرهنگ خانواده» در دانشگاه اصفهان گشایش یافت

جان نثاری همچنین با اشاره به وقایع خاورمیانه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، تصریح کرد: مردم دنیا و منطقه در باره این وقایع بخوبی آگاه شده اند، سرنوشت رژیم صهیونیستی نابودی است و امیدواریم هرچه زودتر دنیا این نابودی را ببیند.

مشاور رییس دانشگاه اصفهان در امور بانوان نیز در باره این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه تاثیر کالاهای قاچاق در فرهنگ خانواده برای نخستین بار در این دانشگاه و با همکاری مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان برپا شده است.

نفیسه فقیهی افزود: مهمترین هدف از برپایی این نمایشگاه آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی به مخاطبان اصلی شامل استادان و دانشجویان و همچنین فرهیختگان جامعه و کارکنان نهادهای مختلف است.

وی با بیان‌اینکه امروزه دشمن از شگردهای جدید در جنگ ترکیبی خود علاوه جوانان ما استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی خانواده‌ها اطلاعات کمی در این زمینه داشته باشند بنابراین لازم است چنین نمایشگاه‌هایی با رویکرد پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه قاچاق کالا برگزار شود.

دبیر قرارگاه تعالی خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه اصفهان گفت: موضوع قاچاق کالا بطورکلی بر اقتصاد، تولید و اشتغال تاثیر می‌گذارد اما اثر برخی از کالاهای قاچاق مانند پوشاک، مواد مخدر، دخانیات، مُکمل‌های بدون مجوز و لوازم آرایشی بر سبک زندگی خانواده ها و جوانان و نوجوانان نیز مشهود است.

به گزارش ایرنا، ساعت بازدید از نمایشگاه «تاثیر کالاهای قاچاق در فرهنگ خانواده» صبح ها از ۹ تا ۱۳ ویژه استادان، مربیان و کارکنان موسسه‌های آموزشی و سازمان‌های استان و عصرها از ساعت ۱۴ تا ۱۸ ویژه عموم علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه تا پنجشنبه یازدهم آبان جاری برپاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha