سرعت توسعه کردستان در دولت سیزدهم قابل قیاس با قبل نیست

تهران- ایرنا- عضو مجمع نمایندگان استان کردستان با بیان اینکه آیت الله رییسی به کردستان عنایت ویژه دارد گفت: سابقه نداشته که یک رییس جمهور در بازه زمانی کوتاه، سه بار به کردستان سفر کرده باشد این اقدام آیت الله رییسی قابل قدردانی و تشکر است.

پرویز اوسطی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد سفر آیت الله رییسی به کردستان گفت: این سومین سفر آیت الله رییسی به استان کردستان در طول دوره ریاست جمهوری ایشان است و سابقه نداشته که یک رییس جمهور در بازه زمانی کوتاه، سه بار به کردستان سفر کرده باشد این اقدام آیت الله رییسی قابل تقدیر و تشکر است.

نماینده مردم دهگلان کردستان با بیان اینکه رییس جمهور با تصویب مصوباتی در این سفرها به استان کردستان عنایت ویژه داشتند اظهار داشت: در سفر قریب الوقوع آیت الله رییسی به کردستان بسیاری از کلان پروژه های مهم استان از جمله راه آهن همدان- کردستان به بهره برداری می رسد، این مطالبه دیرینه مردم این استان است که بزودی محقق می شود.

اوسطی افتتاح فرودگاه سقز و برخی از پروژه‌های بزرگ در حوزه تامین آب را از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهور عنوان کرد و گفت: به عنوان نماینده ملت از اقدامات دولت سیزدهم نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم تشکر می کنم چون این دولت نسبت به استان‌های محروم توجه ویژه دارد و حق مطلب را ادا کرده است باید بدانیم که استان های محروم در حوزه های مختلف عقب ماندگی دارند و نیازمند است که دولت توجه خاص برای جبران این عقب ماندگی ها داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: پیش بینی می‌شود سفر آیت الله به استان کردستان با مصوبات جدیدی همراه باشد و این منشا خیر و برکت است و موجب خواهد شد که روند توسعه در استان سرعت بیشتر به خود گیرد.

وی با بیان اینکه تکمیل راه آهن می‌تواند در توسعه اقتصادی و رفع مشکلات اشتغال تاثیرگذار باشد، اظهار داشت:توسعه اقتصاد همه کشورها بر پایه رونق حوزه حمل و نقل بخصوص ریلی و هوایی است و این مهم در توسعه اقتصادی استان کردستان تاثیر گذار است و در صورتی که این راه آهن به شبکه ریلی بین المللی وصل شود، بخش عمده ای از مشکلات این استان حل خواهد شد.

نماینده مردم دهگلان کردستان، اراده جدی دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم را قابل قدردانی دانست و گفت: فضای همدلی بین هیات دولت و مسوولان در سطح ملی و استانی برای حل مشکلات وجود دارد وحدت و همگرایی بین دولت و مجموع نمایندگان استان باعث شده که حوزه کارهای عمرانی ، اجرایی و پروژه های اقتصادی در یک شرایط تاریخی درخشان قرار گیرد و به سرعت کارها جلو رود و این فضا قابل قیاس با دولت های گذشته نیست.

اوسطی مطالبه اصلی مردم کردستان از رییس جمهور را رفع مشکلات اشتغال عنوان کرد و گفت: در این حوزه مشکلاتی داریم که اعتبارات قانون بودجه سالانه پاسخگو نیست انتظار داریم رییس جمهور به شرکت‌های دولتی تکلیف کند که در کردستان سرمایه گذاری کنند چون ظرفیت در این استان زیاد است اگر شرکت های دولتی پای کار باشند مشکلات مربوط به اشتغال این استان تا حدودی حل می شود و در توسعه اقتصاد استان و کشور تاثیر گذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha