هیأت پارلمانی ایران در مسکو؛ رایزنی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

مسکو-ایرنا- هیأت پارلمانی ایران متشکل از برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه با دستورکار مذاکره برای توسعه مناسبات دوجانبه و رایزنی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها وارد مسکو شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و هیأت همراه در فرودگاه بین‌المللی شرمتیووا مورد استقبال حسین ملکی معاون سفیر ایران در روسیه قرار گرفت.

هیأت پارلمانی ایران در مسکو؛ رایزنی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

هیأت پارلمانی ایران به منظور مذاکره با مقامات پارلمانی و دولتی کشور روسیه پیرامون تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و همچنین انتقال پیام رییس مجلس شورای اسلامی به روسای مجلس دوما و شورای فدراسیون و نیز تقویت مناسبات پارلمانی بین دو کشور به مسکو سفر کرده‌ است.

رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با الکساندر باباکوف معاون مجلس دومای دولتی روسیه، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته بین‌الملل و آندری کارتاپولوف رئیس کمیته دفاع دوما ملاقات خواهند کرد.

اعضای هیات پارلمانی کشورمان همچنین با کنستانتین کاساچوف معاون شورای فدراسیون و روسای کمیته‌های بین‌الملل و امنیت شورای فدراسیون دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی می‌کنند.

علاوه بر دیدار با مقامات پارلمانی روسیه ، جلال زاده با میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور نیز مذاکره خواهد کرد.

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، سارا فلاحی عضو این کمیسیون و محمد حامد چیذری رئیس اداره هیات‌ها و ملاقات‌های اداره کل تشریفات مجلس، وحید جلال‌زاده را در این سفر همراهی می‌کنند.

پیش از این علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه چهارم و پنجم آبان ماه ۱۴۰۲ به دعوت همتای روس خود برای تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه و همچنین رایزنی در مورد تحولات فلسطین اشغالی و توقف جنایات رژیم صهیونسیتی به مسکو سفر کرده بود.
باقری در این سفر با معاون دبیر شورای امنیت روسیه، نماینده ویژه رئیس جمهور  روسیه در امورخاورمیانه و آفریقا و دو تن  دیگر از معاونان وزیر امور خارجه روسیه و همچنین ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس  که در مسکو حضور داشت، دیدار و گفتگو کرده بود.
به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha