شبکه ملی ساخت سریع محصولات فناوری در معاونت علمی ریاست جمهوری راه‌اندازی شد

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور ایجاد زیرساخت حمایت و کمک به تسریع فرآیند ساخت نمونه اولیه محصولات فناورانه، شبکه ملی ساخت سریع راه اندازی کرد که مراکز علاقمند دارای زیرساخت «ساخت و تولید» می‌توانند در این سامانه عضو شوند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،‌ در حال حاضر خدمات مورد ارائه در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور عموما به تامین فضای کار و برخی خدمات مانند مشاوره کسب و کار، شتاب‌دهی، سرمایه‌گذاری اولیه و... محدود می‌شود؛ در حالی که در فرآیند ایده تا محصول یکی از بخش‌هایی که بیشتر فناوران دچار چالش اساسی برای انجام آن هستند، ساخت نمونه اولیه است.

به منظور ساخت نمونه اولیه با توجه به اینکه اغلب هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا زیرساخت و تجهیزات کافی برای ساخت و تولید ندارند، باید به افراد و محل‌های دارای این تجهیزات برای دریافت خدمت مراجعه کنند که عموما در این امر به دلایل مختلف دچار مشکل می‌شوند و بیشتر فناوران برای اینکه به محصول مناسب دست یابند بایستی زمان و هزینه بسیار زیاد نسبت به حالت معمول را بپردازند.

شبکه ملی ساخت سریع محصولات فناوری در معاونت علمی ریاست جمهوری راه‌اندازی شد

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مراکز ساخت سریع برای پاسخ به این نیاز ایجاد می‌شوند که با محوریت یک یا چند بنگاه اقتصادی، با موضوع فعالیت و ظرفیت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری آن ها فعالیت کرده که با دارا بودن زیرساخت‌ها و قابلیت‌هایی، خدمات ساخت سریع را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha