۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85274216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در بم کشف شد

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85274216
بیش از ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در بم کشف شد

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی بم از توقیف ۲ دستگاه کامیونت و ۱۹ دستگاه خودروی حمل سوخت غیرمجاز با کشف بیش از ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ یوسف سلیمانی در تشریح این خبر افزود: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالای این فرماندهی با کنترل خودروهای عبوری محور بم به زاهدان چندین دستگاه خودروی سبک و سنگین حامل سوخت را شناسایی و متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس ضمن توقیف ۱۹ دستگاه خودروی سواری که در قسمت صندلی عقب خودرو مشک تعبیه کرده بودند و همچنین با توقیف ۲ کامیونت دارای باک اضافه در مجموع ۲۱ هزار و ۲۳۲ لیتر گازوئیل و چهار هزار و ۳۰۰ لیتر بنزین قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی بم با اشاره به دستگیری ۲۱ فرد متخلف و معرفی آنها به مراجع قضایی اظهار داشت: انتقال بنزین و گازوئیل غیرمجاز از طریق خودروهای سواری و وانت اقدامی فوق‌العاده خطرناک و خطرساز است که پلیس با این قبیل اقدامات و عاملان هدر رفت سرمایه های ملی کشور با جدیت برخورد خواهد کرد.

قاچاق سوخت طی چندسال اخیر در کرمان به دلیل نزدیکی به مرزهای جنوبی و شرقی تشدید شده و غیر از تاراج سرمایه های ملی کشور، هر از گاهی به حوادث دلخراشی نیز می انجامد.

۲۰ دستگاه موتورسیکلت از چهار سارق در کرمان کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری چهار سارق حرفه‌ای با کشف ۲۰ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی در تشریح جزئیات این خبر افزود: ماموران کلانتری ۱۳ این شهرستان با اشراف اطلاعاتی، موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه ای و ۲ مالخر وسایل نقلیه شدند که این افراد در بازجویی های انجام شده به سرقت ۲۰ دستگاه موتورسیکلت اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات ماموران پلیس موفق شدند موتورسیکلت های مسروقه را که متهمان آنها را در نقاط مختلفی از شهرستان کرمان مخفی کرده بودند و قصد داشتند با تغییر قطعات اصلی، آنها را به فروش برسانند، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، رعایت نکات ایمنی را از مهمترین راه های پیشگیری از سرقت برشمرد و گفت: سهل انگاری مالکان وسایل نقلیه و عدم رعایت نکات امنیتی از عوامل زمینه ساز سرقت بوده و لازم است شهروندان هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha