۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85274436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۵۰ درصدی قیمت سه کالای گوشت قرمز، لاستیک و تلویزیون

اهواز- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت سه کالای گوشت قرمز، لاستیک خودرو و تلویزیون طی سال جاری، ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا حمید رضا فلاح روز یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: به منظور تعدیل قیمت لاستیک خودرو، وزارت صمت افزایش تولید این کالا را در برنامه کاری خود دارد.

پیش از این مدیر کل صمت خوزستان علت اصلی افزایش قیمت لاستیک را کاهش تولید این کالا در کشور بیان کرد.

وی در ادامه به بازرسی‌های صورت گرفته طی هفت ماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: ۵۷ هزار مورد بازرسی در مدت یاد شده از اصناف و واحدهای تولیدی استان صورت گرفت و پنج هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف نیز تشکیل شد که عمده تخلفات درحوزه کالاهای اساسی بوده است.

فلاح با بیان اینکه به منظور تعدیل قیمت، گوشت قرمز وارداتی در ۱۳ استان کشور در حال توزیع است گفت: با وجود ضرورت اختصاص سهمیه به خوزستان، تاکنون این موضوع محقق نشده و قیمت گوشت قرمز در بازار همچنان بالا است.

قیمت گوشت قرمز طی سال جاری تا هر کیلوگرم ۶ میلیون ریال نیز افزایش یافته است.

اتصال ۶هزار و ۵۰۰ فروشگاه خوزستان به طرح کالا برگ

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: اتصال فروشگاه‌ها به طرح کالا برگ الکترونیک رایگان بوده و در حال حاضر ۶هزار و ۵۰۰ فروشگاه به این سامانه متصل هستند.

اصغر رشنودی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های بدون فروش کالا در قالب طرح کالا برگ از سیستم خارج خواهند شد افزود: بیشترین کالاهای خریداری شده در قالب این طرح شامل برنج و روغن بوده و کمترین کالا شیر، پنیر و ماست گزارش شده است.

وی اظهار کرد: خوزستان جایگاه چهارم کشور در استفاده از طرح کالابرگ را دارد و ۲۲۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش این طرح هستند.

رشنودی ادامه داد: ماهانه ۱۶ هزار میلیارد ریال یارانه به مردم خوزستان پرداخت می‌شود که یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال معادل ۹ درصد کل یارانه پرداختی به طرح کالابرگ اختصاص دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: یک‌ میلیون و ۶۵۰ هزار خانوار در خوزستان وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۴۵۰ هزار خانواده یارانه‌بگیر هستند.

وی تصریح کرد: شهرهای حمیدیه، صیدون، هویزه، بهبهان و اندیمشک بیشترین استفاده از طرح کالابرگ را داشتند.

به گزارش ایرنا، طرح کالابرگ به صورت رسمی از اسفند ماه پارسال در کشور آغاز شد و مشمولان این طرح امکان خرید کالاهایی از جمله شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را دارند.

این طرح به منظور کمک دولت به مردم و دهک‌های کم برخوردار جامعه برای خرید این ۱۱ کالای اساسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha