۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبر: 85274921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه ۳۶ فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبر: 85274921
روسیه ۳۶ فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

تهران – ایرنا – وزارت دفاع روسیه از ساقط کردن ۳۶ فروند پهپاد اوکراینی در مناطق شرقی اوکراین خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که درجریان درگیری ها در شرق اوکراین، پدافند هوایی این کشور طی شنبه شب ۳۶ فروند پهپاد اوکراینی را بر فراز دریایی سیاه و در نزدیکی شبه جزیره کریمه مورد هدف قرار داده و ساقط کرد.

وزارت دفاع روسیه در شبکه تلگرام دراین باره نوشت: سامانه پدافند هوایی (روسیه) در منطقه ۳۶ وسیله پرنده بدون سرنشین (پهپاد) را بر فراز دریای سیاه و در بخش شمال غربی شبه جزیره کریمه نابود کرده است.

این گزارش افزود: اگرچه حملات پهپادی و شلیک گلوله های توپ بر مناطق مرزی با روسیه و شبه جزیرمه کریمه اغلب اتفاق می افتد، اما مقامات اوکراینی هرگز مسئولیت این حملات به خاک روسیه و یا شبه جزیره کریمه را برعهده نمی گیرند.

قدرت برتر پدافند هوایی روسیه علیه اوکراین

به گزارش ایرنا، پیشتر مسکو از سامانه جدید پدافند هوایی خود خبر داده بود و در سوم آبان ۱۴۰۲ «سرگئی شایگو» - وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: سامانه جدید پدافند هوایی این کشور ظرف ۵ روز ۲۴ فروند هواپیمای جت نظامی اوکراین را سرنگون کرده است.

جنگ اوکراین که در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با کمک های هنگفت مالی و نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کاخ سفید همراه بوده و هرگونه مسیر دیپلماتیک برای فرونشاندن آتش این جنگ از سوی کشورهای غربی به خصوص واشنگتن بسته مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha