تاجر بزرگ صهیونیست: نتانیاهو باید سرنگون شود/ خسارت‌ها را باید کاهش دهیم

تهران-ایرنا- تاجر و مدیر اجرایی یک شرکت معروف صهیونیستی خواستار سرنگون کردن کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کاستن از خسارت های وارده به این رژیم از جمله در زمینه اقتصادی آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در روز ۱۵ مهرماه تاکنون شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،"امنون شاشوا" مدیر اجرایی شرکت فناوری اتومبیل‌های خودران «موبیل ای» در مقاله امروز خود در روزنامه اقتصادی صهیونیستی "کاکالیست"، خواستار براندازی فوری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه‌اش شد.

وی که یکی از تاجران بزرگ صهیونیستی است، گفت که کابینه نتانیاهو بی کفایت بوده و از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی توسط جنبش حماس در هفتم اکتبر(۱۵مهر) مرتکب اشتباهات و نفرت‌پراکنی شده است.

اوی در مقاله‌ خود خاطرنشان کرد: ما باید خسارت‌ها را کاهش دهیم و این کار را باید به سرعت انجام شود.

شاشوا افزود: تنها راه بهبود اوضاع کنونی در اسرائیل (رژیم صهیونیستی) تغییر کابینه است و این فورا باید رخ دهد.

مدیر شرکت موبیل ای تاکید کرد: کابینه‌ای را که برای بقای سیاسی خود بیشتر از منافع اسرائیل اهمیت می‌دهد، می‌توان بدون انتخابات جدید تغییر داد و با تشکیل ائتلاف جدید در داخل پارلمان می‌توان اختلافات سیاسی را کاهش داد.

شمار زیادی از صهیونیست ها و محافل سیاسی و نظامی در درون رژیم صهیونیستی نتانیاهو و کابینه او را مسئول شکست و غافلگیری در جریان عملیات طوفان الاقصی می دانند. نتانیاهو هم برای فرار از مسئولیت روز گذشته دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را مسئول شکست دانست و در توییتی که لحظاتی پس از نوشتن، آن را حذف کرد، نوشت: در هیچ مورد و در هیچ مرحله ای هشداری درباره نیت حماس برای جنگ (از سوی دستگاه های امنیتی) دریافت نکردم.

وی افزود: ارزیابی همه فرماندهان دستگاه های امنیتی از جمله رئیس واحد اطلاعات نظامی ارتش (امان) و رئیس سازمان امنیت داخلی(شین بت) این بود که بازدارندگی در سطح خوبی قرار دارد و حماس دنبال حل و فصل مسائل است.

نتانیاهو سپس زیر فشار سیاستمداران مخالف خود از جمله "بنی گانس" رئیس حزب "اتحاد" و عضو کنونی شورای جنگ و "یائیر لاپید" رئیس حزب "یش عتید" مجبور شد که عذرخواهی کرده و بگوید که اشتباه کرده است.

«میراو میخائیلی» نماینده کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و رئیس حزب کار که پیشتر خواستار برکناری نتانیاهو شده بود، نیز با انتقاد از نخست وزیر این رژیم گفت: "نتانیاهو در دفترش نشسته و درحالی که مشروبات الکلی می‌خورد و سیگار می‌کشد، مسئولیت فاجعه غزه را بر گردن فرماندهان ارتش می‌اندازد."

وی گفت: ارتش اسرائیل با حماس می‌جنگند؛ درحالی که نتانیاهو با ارتش و اسرائیلی ها می‌جنگد.

عملیات طوفان الاقصی باعث کاهش ارزش پول رژیم صهیونیستی و کند شدن جریان اقتصادی این رژیم در سایه خروج کارگران خارجی از سرزمین های اشغالی و فراخوانی شمار زیادی از نیروهای کار به ارتش در قالب نیروهای ذخیره شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha