۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85274986
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان در گیلان شناسایی شد

رشت - ایرنا - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۴۵۰ هکتار عرصه برای ساخت مسکن محرومان در گیلان شناسایی شده است، گفت: درصورت اختصاص این زمین‌ها می‌توانیم برای ۳۶ هزار نفر مسکن احداث کنیم.

محمدرضا فلاحتگر روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در شهرستان فومن هفت هکتار زمین متعلق به دانشگاه گیلان، ۲ هکتار از اراضی آب منطقه‌ای در شهر لاهیجان، ۱۶ هکتار زمین در کیاشهر شناسایی شده هستند ضمن آنکه از شرکت صنعتی سپیدرود و دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای انتظار است برای تامین زمین مورد نیاز و اجرای بهتر طرح همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای ساخت مسکن محرومان در استان صورت گرفته است، افزود: درحال حاضر ۱۸ واحد در شهرستان شفت احداث شده و سه قطعه زمین جدید نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی در این شهر برای ساخت ۱۸ واحد جدید توسط بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: همچنین از سوی اداره کل راه و شهرسازی گیلان زمینی برای ساخت ۴۸ واحد مسکن محرومان در شهرستان رودبار تامین شده تا احداث مسکن توسط بنیاد مسکن انجام شود.

فلاحتگر تصریح کرد: سهمیه گیلان از ۵۰ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمد و محروم یک هزار و ۴۵۰ واحد است که در قالب یک تفاهم‌نامه سه ساله انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: وظایفی که برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده شامل؛ ارائه مصوبه شورای مرکزی بنیاد مشتمل بر تعداد واحد مسکن محرومان قابل احداث و به تفکیک استان و در صورت نیاز جابه جایی سهمیه استان ها، آماده‌سازی اراضی و احتساب هزینه‌ها در قیمت واگذاری واحدهای مسکونی است.

وی همچنین انجام مطالعات، تهیه طرح، نقشه های اجرایی متناسب با هر زمین، اخذ پروانه ساخت از شهرداری ظرف مدت حداکثر ۶ ماه پس از انعقاد قرارداد واگذاری و تحویل زمین، احداث مسکن مناسب با رعایت الگوی مصرف مسکن در اجرای موضوع تفاهم نامه، واگذاری به حائزین شرایط مطابق موضوع تفاهم‌نامه و برابر با ضوابط قانون ساماندهی و دستورالعمل های واگذاری مصوب هیات امنای مسکن حساب ۱۰۰ امام (ره) بخشی از مسئولیت این مجموعه خواند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان وظیفه سازمان ملی زمین ومسکن را در این تفاهم نامه شناسایی و تامین زمین مناسب بلامعارض و بلاتعهد توسط سازمان ملی زمین و مسکن و واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت رایگان (به استثنای هزینه‌های خرید و آماده‌سازی) جهت احداث و واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکونی، همکاری لازم جهت ترهین اسناد اراضی نزد بانک های عامل و هرگونه اقدام اجرایی بنیاد، انتقال اسناد اراضی پس از احداث بنا و ارائه پایان کار ساختمان مسکونی به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تفکیک و واگذاری به متقاضیان عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه های مختلف در اجرای طرح های مسکن در استان با همه محدودیتها عملکرد مناسبی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha