۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85275585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الازهر مصر: مبارزان فلسطینی با ارتشی تروریستی می‌جنگند

تهران- ایرنا- الازهر مصر ظهر امروز (دوشنبه) در پیامی به مقاومت فلسطین، مبارزان فلسطینی را «دلاورانی توصیف کرد که با ارتشی تروریستی می جنگند».

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از عربی پست، در بیانیه الازهر خطاب به مبارزان مقاومت آمده است: ای قهرمانان قدرت خود را از قرآن کریم استخراج کنید و از سخنان خداوند متعال کمک بگیرید که می‌فرمایند: {وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ}.

الازهر در ادامه آورده است: ما از دولت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که ظرفیت، ثروت و منابع قدرت خود را برای حمایت از مردم غزه بکار بگیرند.

در این بیانیه آمده است: یک ارتش تروریستی که از همه معانی اخلاق و بشریت محروم است، اقدام به جنایات وحشیانه کرده و بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها را هدف قرار داده است و کودکان و زنان، روزنامه‌نگاران و شهروندان بی گناه را به شهادت می‌رساند.

الازهر همچنین در بخش دیگری از این بیانیه به موضع آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در قبال تحولات فلسطین پرداخت و در این باره اضافه کرد: الازهر با غرور و قدردانی فراوان، موضع شجاع و مردانه آنتونیو گوترس را ارج می‌نهد؛ چرا که وی بدون هیچ ترس و تعارفی خواستار ضرورت توقف تجاوزات به انسان‌های مستضعف می‌شود، درود بر توی ای مرد شجاع، تو حق و عدالت را بر زبان می‌آوری.

عملیات طوفان الاقصی امروز وارد بیست و چهارمین روز خود شد و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی به رغم مخالفت‌ها و هشدار سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به مسوولان مراکز درمانی غزه هشدار داده که آنها را تخلیه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha