دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای و چند سارق محتویات خودرو در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری سارق جوان که با استفاده از موتورسیکلت پلاک مخدوش در شهرک قدس (غرب) موبایل‌قاپی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور روز دوشنبه اظهار کرد: ماموران عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت‌زنی در محدوده چهارراه سرو به ۲ دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش مظنون و موتورسواران را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

وی ادامه داد: متهمان در همین حین با موتورسیکلت با استفاده از سلاح سرد به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان بود رفته و اقدام به موبایل‌قاپی کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار، یکی از متهمان دستگیر و دیگری متواری شد.

سرهنگ قاسم‌پور تاکید کرد: از متهم دو دستگاه گوشی آیفون به ارزش یک میلیارد ریال کشف و در بررسی سوابق بیشتر از متهم در مقر پلیس مشخص شد که وی با همکاری متهم فراری شده دارای ۲۵ فقره سابقه سرقت است.

وی یادآور شد: دستگیری متهم متواری و شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری قرار گرفته و متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات خودرو در تجریش

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده فرمانیه پیگیری موضوع سریعا در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت.

سرهنگ صادق ضرونی افزود: متهم با پرسه‌زنی در مناطق جرم‌خیز و شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بوده در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل جک و لاستیک زاپاس آن را به سرقت می‌برد.

وی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی در نهایت در هشتم آبان ماه هویت متهم شناسایی شد، ادامه داد: از متهم آلات و ادوات سرقت کشف و پس از انتقال متهم به مقر انتظامی به ۱۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده فرمانیه اعتراف کرد.

سرهنگ ضرونی اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده و از مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده دعوت می شود تا با حضور در کلانتری ۱۰۱ تجریش متهم را مورد شناسایی قرار دهند.

دستگیری سارق خودرو در مسعودیه

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی ۲۰۶ مظنون و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

سرهنگ رسول بهرامی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران پس از استعلام خودرو نشان می‌داد، خودروی ۲۰۶ چندی قبل به سرقت رفته و راننده آن سارق حرفه‌ای خودرو است که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.

به گفته وی، راننده خودروی ۲۰۶ پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرده و به هشدار ماموران توجهی نمی‌کرد؛ ماموران در نخستین گام با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری متهم شدند.

وی تاکید کرد: متهم دارای سوابق متعدد کیفری بوده که نسبت به سرقت‌ خودروهای شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران اقدام می‌کرده است؛ با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری سارق موتورسیکلت مولوی

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی در محدوده خیابان مرادی تهران در حال گشت‌زنی بودند که گزارشی شامل سرقت موتورسیکلت بدست ماموران کلانتری رسید.

سرهنگ اردشیر نادری اضافه کرد: چندی بعد ماموران سارق را شناسایی و دستور ایست را اعلام کردند ولی متهم پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری و به هشدار ماموران بی‌توجهی کرد.

وی با اشاره به اینکه ماموران با تجربه در نخستین‌ گام با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به دستگیری متهم شدند، ادامه داد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت و دیگر سرقت‌های موتورسیکلت در سطح معابر تهران اعتراف کرد.

سرهنگ نادری تاکید کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

پایان راه جیب بر در ایستگاه مترو جانبازان

فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت اظهار کرد: در پی افزایش سرقت در ایستگاه‌های مترو موضوع به کلیه ماموران مستقر در ایستگاه‌های مترو تهران اعلام و گشت‌زنی‌های هدفمند برای پیشگیری از سرقت و دستگیری سارقان افزایش داده شد؛ ماموران مستقر در ایستگاه مترو به مردی که در حال پرسه‌زنی بی هدف در مترو بود، مظنون شدند.

سرهنگ عباس کرمی با اشاره به اینکه مراقبت‌های ویژه آغاز و ماموران متهم را در حال سرقت از شهروندی با استفاده از ازدحام جمعیت مشاهده کرد: افزود: ماموران سریعا وارد عمل شده و متهم را غافلگیر و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه از متهم سه عدد تلفن همراه سرقتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف و متهم در تحقیقات پلیسی به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت به روش جیب‌بُری در ایستگاه‌های مترو تهران اعتراف کرد.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان ادامه دارد، یادآور شد: متهم برای اخذ دستور قضایی به مرجع قضایی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha