به گزارش دوشنبه این اداره کل "مهدی اقبال" افزود: یکی از اقداماتی که کارآفرینان و فعالین اقتصادی استان باید در زمان مناسب و پس از گرفتن مستند و پروانه فعالیت انجام دهند درخواست ثبت علامت تجاری است.
به گفته وی در برخی از موارد دیده شده است که برخی از افراد سودجو قبل از اینکه خود کارآفرینان و یا فعالین اقتصادی نسبت به ثبت علامت تجاری خود اقدامی انجام دهند علامت تجاری آنها را به ثبت رسانده اند که باعث بروز مشکلاتی برای آنها می شود.
وی با بیان اینکه فرآیند ثبت علامت تجاری به آسانی در دسترس متقاضیان است ، افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی iripo.ssaa.ir اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایند که پس از پذیرش نهایی و ارسال آن مرکز مالکیت معنوی استان مطابق قوانین و قوانین مربوطه بررسی و پس از تائید در روزنامه آگهی ثبت علامت انتشار می یابد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد خاطرنشان کرد : علامت ثبت شده ۱۰ سال اعتبار دارد که صاحبان علامت می بایست دقت نمایند و قبل از انقضاء مدت ۱۰ ساله نسبت به تمدید آن اقدام کنند که این اقدام برای دفعات متعدد امکان پذیر است .
وی یادآور شد: در برخی از موارد دیده شده که صاحبان علامت پس از گذشتن مدت اعتبار ۱۰ ساله نسبت به تمدید اعتبار اقدامی انجام نداده اند و علامت تجاری آنها توسط افراد سود جو به ثبت رسیده است که این موضوع برای امور تجاری و اقتصادی آنها مشکلات حقوقی بوجود آورده است.
نظر شما