سیاستمدار عراقی: الانبار به محلی برای کوچاندن مردم فلسطین تبدیل نخواهد شد+ فیلم

بغداد - ایرنا - عضو گروه سیاسی ائتلاف یکپارچه الانبار گفت: مردم عراق اجازه نخواهند داد پروژه رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری فلسطینی‌ها اجرایی شود و این کشور محلی برای کوچاندن مردم فلسطین نخواهد شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا، «طه عبدالغنی» در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العهد عراق از همه گروه‌های شیعی، کردها و اهل سنت خواستار مقابله با پروژه رژیم غاصب صهیونیستی که هدف آن اختصاص مناطقی از استان الانبار برای کوچاندن فلسطینی‌ها و محلی برای اسکان آنها است، شد.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند در راستای ادامه پروژه «معامله قرن» مناطقی از عراق را به محلی برای کوچاندن فلسطینی‌ها و استقرار آنها در این مناطق تبدیل کنند، افزود: فلسطینی‌ها تاج سر ما هستند و به عنوان میهمان در خانه‌های ما جا دارند اما اگر به عنوان مهاجر یا کوچ کرده به عراق بیایند، در مخالف با پروژه صهیونیستی - آمریکایی هرگز آنها را نمی پذیریم و از آنها می‌خواهیم در غزه بمانند تا پیروز شوند.

این سیاستمدار عراقی در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید آیا واقعا ادعای شما مبنی بر اینکه می خواهند (آمریکا و اسرائیل) بخشی از استان الانبار را به عنوان کوچ اجباری فلسطینیان اختصاص دهند باتوجه به اینکه عراق یک کشور مستقل است، امکانپذیر است، گفت: بله، ایده پروژه «شهرک‌سازی فلسطین» در الانبار از سال‌ها پیش آغاز شد و تمرکز «پایگاه‌های آمریکایی» در این منطقه بر این اساس است اما به دلیل توانایی‌های مقاومت «پایگاه‌های آمریکایی» در این منطقه دچار شوک شد.

عبد الغنی ادامه داد: هر کسی که تلاش می کند مناطقی از کشور ما را در هسته پروژه رژیم صهیونیستی قرار دهد و به منظور اجرای معامله قرن سرزمین عراق را غصب کند باید متوقف شود.

این سیاستمدار عراقی با اشاره به اتخاذ سیاست بی طرفی برخی حکام عرب در جنگ رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان گفت: بی طرفی در مساله فلسطین شرم آور است و طوفان الاقصی چهره برخی از حکام عرب را در صحنه سیاسی آشکار کرد.

عضو گروه سیاسی ائتلاف یکپارچه الانبار با بیان اینکه جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل با مردم غزه، جنگ با مسلمانان و اعراب است، خواستار حمایت از مساله فلسطین شد و اظهار داشت: برخی از کسانی که بر صحنه سیاسی تسلط پیدا کرده و با شرکت های یهودی توافق کرده اند، باعث تضعیف فلسطین شده اند.

وی افزود: عراق به مساله فلسطین علاقه مند است و از آن جدا نیست.

«عبد الحسین عبطان» رئیس حزب «هم افزایی قدرت وطن» عراق نیز در این برنامه تلویزیونی گفت: عراق در کنار مردم فلسطین بوده و هست و به صراحت در کنار فلسطین ایستاده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اکنون جرات آسیب زدن به عراق را ندارند و واشنگتن خواهان درگیر شدن در چند جبهه نیست، گفت: جبهه عراق برای آمریکایی ها بسیار مضر است و آمریکا در شرایط بسیار سختی قرار دارد و نمی خواهد در جبهه های جدید درگیر شود.

سیاستمدار عراقی: الانبار به محلی برای کوچاندن مردم فلسطین تبدیل نخواهد شد+ فیلم

این سیاستمدار عراقی درباره بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد گفت: بستن سفارت آمریکا در بغداد اقدام خطرناکی است و چنانچه پارلمان به بسته شدن آن رای دهد، دولت در وضعیت بغرنجی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: عراق با چالش های فراوان و فرصت های سیاسی زیادی مواجه است.

عبطان درباره تاثیرات اتفاقات جاری در غزه بر انتخابات پیش روی عراق (انتخابات شوراهای استانی) نیز گفت: عراق مرحله عدم برگزاری انتخابات را پشت سر گذاشته و رویدادهای جاری غزه تأثیری بر انتخابات عراق نخواهد داشت.

وی افزود: مشارکت محور مقاومت در جنگ غزه بر انتخابات داخلی عراق تاثیری نخواهد داشت و مردم عراق با صراحت گفته اند که در کنار مردم فلسطین بوده و هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha