۱۴۰ هزار تن چغندرقند در خوی خریداری شد/ پرداخت ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان

ارومیه- ایرنا- فرماندار خوی گفت: از آغاز فصل بهره‌برداری از چغندرقند در این شهرستان، ۱۴۰ هزار تن توسط کارخانه قند این شهرستان خریداری و بالای ۱۷ هزار تن شکر استحصال شده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته ایم.

کریم علی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به میزان چغندر قند تولیدی در خوی افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های دولت سیزدهم، میزان کشت در شهرستان خوی از یک هزار و ۴۰۰ هکتار به یک هزار و ۴۸۰ هکتار افزایش داشته که تا به این لحظه نیز ۳۰ درصد چغندرقند از این اراضی برداشت شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده است که تا پایان فصل خرید، ۳۰۰ هزار تن چغندر در کارخانه قند خوی خریداری شده و تولید شکر نیز در این واحد به ۴۰ هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید:

کشت چغندرقند در ۳۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی محقق شد

سالانه در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشور چغندرقند کشت می‌شود

فرماندار خوی به روند پرداخت مطالبات کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، تاکنون بهای ۹۰ درصد چغندرقند خریداری شده از کشاورزان شهرستان خوی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز به جهت بررسی روند خرید چغندر قند و نحوه فعالیت این واحد تولیدی به صورت میدانی از کارخانه قند این شهرستان بازدید کرده بود.

شهرستان خوی یکی از ۱۲ دشت حاصل خیز آذربایجان غربی و از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی این استان است.

خارج کردن تولید چغندرقند از حوضه آبریز دریاچه ارومیه در راستای احیای این دریاچه ازجمله برنامه ریزی های خوبی بوده که روند اجرایی آن آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha