۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85276006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات روس: تلاش آمریکا برای تضعیف یکپارچگی و نظم در روسیه محکوم به شکست است

تهران-ایرنا- "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در آمریکا گفت: تلاش های واشنگتن برای تضعیف نظم قانون اساسی و همچنین یکپاچگی حاصل از توافقات بین قومی و مذهبی در روسیه محکوم به شکست است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، دفترر مطبوعاتی سفارت روسیه در آمریکا به نقل از آناتولی آنتونوف در واکنش به حوادث داغستان، نوشت: ما واکنش رسانه های دولتی و محلی به حوادث فرودگاه ماخاچ قلعه را چیزی جز تلاش برای تضعیف وحدت و یکپارچگی قومی در فدراسیون روسیه قلمداد نمی کنیم. در این مورد به نظر می رسد آنها (غربی ها) از این که نهادهای مجری قوانین در روسیه توانستند خطرات بی ثباتی تحریک شده از سوی خارج را خنثی کنند، ناامید شده اند.

سفیر روسیه به حادثه شامگاه یکشنبه در فرودگاه ماخاچ قلعه اشاره داشت که صدها نفر از مردم داغستان در بحبوحه جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، در اعتراض به ورود یک هواپیما از تل‌آویو به این فرودگاه، تظاهرات کردند و باعث تعطیلی این فرودگاه شدند.

آنتونوف اظهار داشت، وقت آن رسیده که واشنگتن متوجه این مساله باشد که هرگونه تلاشی برای تضعیف نظم قانون اساسی در کشور ما و نیز هماهنگی بین قومی و مذهبی که روسیه سال ها به برخورداری از آن شهرت داشته، محکوم به شکست است.

وی افزود، کارشناسان راهبردی به اصطلاح محلی در آمریکا بهتر است نگران سلامت شهروندان خود باشند که در بین سایر مسائل، از همه گیری خشونت مسلحانه در امریکا از جمله خشونت هایی که تحت انگیزه نفرت نژادی انجام می شوند، رنج می برند.

پیشتر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته بود که ناآرامی در فرودگاه داغستان با تحریک شبکه های اجتماعی سازمان های اطلاعاتی غرب انجام شده و حکومت کی یف با هدایت دست اندرکاران غربی خود در تلاش برای شعله ور کردن قتل عام در روسیه بوده است.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های روسیه نوشتند شامگاه یکشنبه، صدها نفر در فرودگاه ماخاچ قلعه مرکز جمهوری داغستان در اعتراض به فرود یک هواپیمای رژیم صهیونیستی تجمع کردند. تظاهرکنندگان با شکستن حصار فرودگاه وارد باند و ساختمان فرودگاه شدند. برخی از آنها پرچم فلسطین را در دست داشتند.

مقامات روسیه رخدادهای یکشنبه فرودگاه داغستان را ناشی از دخالت خارجی و تحریک غربی‌ها و اوکراین دانستند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: شورش فرودگاه داغستان ناشی از دخالت خارجی بود.
رئیس‌جمهوری داغستان روسیه نیز در این باره گفت: تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع در منطقه داغستان جنوبی از خارج از کشور، از جمله توسط کانال‌های تلگرامی طرفدار اوکراین، مدیریت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha