۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85276126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی: شهید «محمدزاده» جان خود را فدای وحدت کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: شهید رجبعلی محمدزاده جان خود را فدای وحدت بین اقوام کرد و اتحاد و یکرنگی را بین شیعه و سنی در جنوب شرق کشور اجرایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در اجلاسیه شهدای وحدت و یادواره سردار شهید رجبعلی محمدزاده اظهار کرد:دشمنان ایران اسلامی همیشه تلاش می کنند تا با ایجاد تفرقه در بین اقوام مختلف شیعه و سنی به اهداف خود دست یابند.

وی تصریح کرد: افرادی همچون شهید محمدزاده برای وحدت و اتحاد جانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند و اجازه نفوذ به دشمنان را ندادند.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: دشمنان همواره از تفرقه استفاده کرده اند و راه به جایی نبرده اند اما در مقابل ایران اسلامی هر وقت شهیدی تقدیم کرد، قوی تر از گذشته شد و با شهدا و رهبر خود میثاق بستند.

وی یادآور شد: سردار محمدزاده که به طور عملی برای وحدت تلاش می کردند، دشمنان توان تحمل ایشان را نداشتند و این شخصیت بزرگ را به شهادت رساندند.

تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان

حسین نژاد در بخش دیگری از سخنانش بر حضور پرشور راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کرد و گفت: حضوری پر رنگ و قوی خواهیم داشت تا بار دیگر با شهدا و آرمان‌های آنان تجدید بیعت کنیم و اتحاد و انسجام خود را به جهانیان نشان دهیم.

وی گفت: وحدت‌ و همبستگی ملت ایران اسلامی در تصمیم گیری دشمنان تاثیر گذار خواهد بود و هر چه بیشتر ضربه وارد کنند اتحاد خود را بیشتر خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: جنایت های اسرائیل تمامی ندارد اینک باید تمامی مسلمانان جهان با هم متحد شوند و مقابله با این رژیم را به صورت عملی به دنیا نشان دهند.

اجلاسیه شهدای وحدت و یادواره سردار شهید رجبعلی محمدزاده امروز با حضور سردار محمد اشعری، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسوولان استانی در مصلای بجنورد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سردار رجبعلی محمدزاده در سال ۱۳۴۰ در روستای "نوده" از توابع شهرستان بجنورد به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۱ وارد سپاه شد.

معاون یگان دریایی لشکر پنج نصر، فرمانده گردان نصرالله، حضور در عملیات های والفجر هشت، کربلای چهار و ۱۰، بدر، تک مهران، بیت المقدس ۲ و سه، نصر ۶ و هشت، از جمله خدمات شهید محمدزاده در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

معاون تیپ جواد الائمه (ع)، فرمانده تیپ جواد الائمه (ع)، معاون لشکر پنج نصر، فرمانده تیپ مستقل سلمان سیستان، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از جمله مسوولیت های شهید محمدزاده قبل از شهادت بود.

سردار محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان روز ۲۶ مهرماه ۱۳۸۸ در همایش سران و معتمدان عشایر و طوایف در منطقه پیشین شهرستان سرباز شرکت کرده بود که در حادثه تروریستی به همراه سردار شوشتری، چند نفر از فرماندهان سپاه سیستان و بلوچستان و جمعی از سران و ریش سفیدان قبایل محلی به شهادت رسید و پیکرش در بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha