اعلام آمادگی ایران برای راه اندازی یک مرکز انتقال خون در فلسطین

تهران - ایرنا - معاون توسعه، مدیریت ومنابع و سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: این سازمان برای راه اندازی یک مرکز انتقال خون استاندارد در کشور فلسطین با همکاری جمعیت هلال احمر کشور اعلام آمادگی کرده است.

دکتر بشیر حاجی بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان انتقال خون  ایران با محکوم کردن حملات صهیونیستی به مردم غزه اعلام می‌دارد که درخواست اهدای خون از طرف مردم عزیز و نوعدوست کشورمان از طریق سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها برای کمک به مجروحان نیازمند به خون و فرآورده‌های آن به ما رسیده است که این حس انسان دوستی و بشر دوستانه قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با این حال و با توجه با استانداردهای بین الملی سرویس ها و سازمان های انتقال خون دنیا، اجازه ارسال گلبول قرمز فشرده شده و فرآورده های هایی نظیر پلاکت و پلاسما به عنوان یک بافت زنده به دلایل مختلف از جمله بیماری های اپیدمیولوژیک مربوط به هر کشور و رعایت استانداردهای زنجیره سرد و حمل و نقل و وسایل لجستیگی مرتبط، نیاز به درخواست و هماهنگی های مجامع بین المللی را دارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: با توجه به زمان بر بودن این روند، با هماهنگی های صورت گرفته با رییس جمعیت هلال احمر کشور، سازمان انتقال خون ایران آمادگی خود را برای راه اندازی مرکز انتقال خون در کشور فلسطین با ظرفیت اهدای خون روزانه ۲۰۰ واحد شامل «واحد خونگیری»، «آزمایشگاههای فرآوری و آزمایشات غربالگری»، «توزیع خون و فرآورده ها»، «سردخانه های ذخیره سازی مجهز به دستگاهها» و «زیرساخت های مورد نیاز مربوطه با استفاده» و «همکاری نیرو های متخصص و داوطلب سازمان انتقال خون ایران» اعلام می دارد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۳ روز (تا دیروز) بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را بیش از ۸۳۰۰ نفر اعلام کرده که ۷۰ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهد. شمار زخمی‌ها نیز بیش از۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم ۲ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha