۸ آبان ۱۴۰۲، ۳:۳۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85274791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تشدید بمباران بیمارستان های غزه

۸ آبان ۱۴۰۲، ۳:۳۵
کد خبر: 85274791
تشدید بمباران بیمارستان های غزه

تهران-ایرنا- جنگنده‌های صهیونیست از یک ساعت پیش اطراف سه بیمارستان القدس، بیمارستان ترکیه و الاقصی را به شدت بمباران می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی،این بمباران‌ها پس از آن انجام می‌شود که اشغالگران صهیونیست به این بیمارستان‌ها چند بار دستور تخلیه را داده‌اند که اساسا امکان تخلیه این بیمارستان‌ها در این شرایط جنگی و نبود امکان جابجایی هزاران مجروح و بیمار وجود ندارد.



مدیریت بیمارستان ترکیه نیز لحظاتی قبل اعلام کرد که به علت شدت بمباران اطراف بیمارستان و تکرار آن آسیب‌های جدی به ساختمان بیمارستان وارد شده است.

نگرانی و دلهره بیماران سرطانی بیمارستان ترکیه

«صبحی سکیک» مدیر بیمارستان دوستی ترکیه در نوار غزه اظهار کرد که به دنبال تشدید بمباران اطراف بیمارستان و وارد آمدن زیان‌های جدی به آن دلهره و نگرانی گسترده‌ای بیماران سرطانی و کادر درمانی بیمارستان را فراگرفته است.

وی افزود که رژیم صهیونیستی به تشدید رنج‌های بیماران سرطانی نوار غزه و محروم کردن آن‌ها از دارو و سفر به خارج برای درمان اکتفا نکرده و به دنبال قتل عام این بیماران از طریق حملات مکرر به اطراف بیمارستان و تلاش برای تخریب و یا بمباران آن است.

از سوی دیگر، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هشدار داد و از بمباران مراکز بهداشتی و درمانی منطقه ابراز نگرانی کرد.

وی در ادامه هشدار خود گفت: دشمن صهیونیستی مصمم به نابودی مراکز پزشکی و درمانی است و نگران تکرار کشتار بیمارستان المعمدانی هستیم.

رژیم صهیونیستی در یک اقدام غیر انسانی تهدید کرد که بیمارستان القدس وابسته به هلال احمر فلسطین در محله تل الهوا در جنوب غرب غزه را بمباران خواهد کرد.

«بشار مراد» مدیر بیمارستان القدس در این باره گفت: تهدیدات شدیدی را از طرف اشغالگران مبنی بر ضرورت تخلیه فوری بیمارستان با هدف بمباران آن توسط آنها دریافت کرده ایم.

بیش از ۴۰۰ بیمار و زخمی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و کادر پزشکی و درمانی و همچنین حدود ۱۲ هزار آواره غیر نظامی در بیمارستان القدس به عنوان یک مکان امن در آن به سر می برند.

بر اثر تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از مجموع ۳۵ بیمارستان این منطقه یا فقدان سوخت برای تأمین انرژی، ۱۵ بیمارستان از کار افتاده اند.

بیمارستان های غزه، روزانه توسط رژیم صهیونیستی برای تخلیه تهدید و تحت فشار قرار می گیرند. از سوی دیگر شماری از بیمارستان ها یا اطراف آنها به صورت عمدی توسط این رژیم بمباران شده اند. این در حالی است که هزاران فلسطینی آواره بر اثر بمباران های اسرائیل، به دلیل فقدان سرپناه، به مراکز درمانی به عنوان اماکن امن در مقابل بمباران ها و حملات توپخانه ای صهیونیست ها، پناه می برند. با این وجود رژیم صهیونیستی در روز ۱۷ اکتبر جاری بیمارستان المعمدانی در محله الزیتون شهر غزه را بمباران کرد که منجر به شهادت چند صد فلسطینی بی گناه شد.

بسیاری بیم آن دارند که حادثه فاجعه آمیز بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه تکرار شود که رژیم صهیونیستی ۲۵ مهرماه و برای جلوگیری از شکست مفتضحانه خود در مقابل نیروهای مقاومت این بیمارستان را بمباران کرد و حدود ۵۰۰ نفر را به خاک و خون کشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha