۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85276216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گوشت قرمز در قزوین هفت درصد رشد داشته است

۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85276216
تولید گوشت قرمز در قزوین هفت درصد رشد داشته است

قزوین - ایرنا - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی قزوین از رشد هفت درصدی تولید گوشت قرمز این استان طی یک ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محمد میربابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تولید گوشت قرمز در مهرماه سال گذشته ۲ هزار و ۳۴۳ تن بود که این رقم در مهرماه سال جاری به ۲ هزار و ۵۱۷ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان گوشت قرمز در واحدهای صنعتی دامپروری استان قزوین تولید شده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۳۳ هزار و ۱۵۰ تن گوشت قرمز در واحدهای دامپروری این استان تولید شود.

میر بابایی به وجود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: ۱۷ هزار و ۸۹۷ بهره بردار در زمینه تولید گوشت قرمز در این استان فعالیت دارند که به همین جهت قزوین را به یکی از قطب‌های تولید گوشت قرمز کشور تبدیل کرده است.

به گفته این مسوول، در صورت دسترس بودن نهاده‌های کافی و رفع کمبود نقدینگی پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بتوان به اهداف کمی و کیفی در تولید گوشت قرمز این استان دست یافت.

میربابایی خاطرنشان کرد:‌ قزوین همچنین در تولید گوشت قرمز از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و با رتبه ۱۱ جزو استان‌های موفق و پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود.

گفتنی است، گوسفند نژاد شال یکی از با کیفیت ترین گوشت‌های قرمز در ایران شناخته می‌شود که مختص شهرستان بویین زهرا در استان قزوین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha